در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد؛

هشدار به تکواندو ایران! /پیام خانلرخانی:شاید در المپیک 2020 ضربه بخوریم/ نگذاشتیم خستگی آسیبی به قهرمانی ایران بزند

سرمربی تیم تکواندو شهرداری ورامین گفت: بسیاری از تیم ها اعزام هایشان را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کردند و ما اگر سرمایه گذاری نکنیم نمی توانیم به سهمیه دلخواه برسیم و از این موضوع ضربه می خوریم.

لینک کوتاه کپی شد

پیام خانلرخانی سرمربی تیم تکواندو شهرداری ورامین در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره قهرمانی این تیم در رقابت های تیمی جهان که آن ها با نام تیم ملی در رقابت ها حاضر بودند، اظهار کرد: تقریبا می توانم بگویم ما تیم جوانی داشتیم اما همه انگیزه زیادی داشتند و با تمام وجود بازی کردند و توانستند قهرمانی را به دست بیاورند.

او ادامه داد: تیم ما تمرینات کوتاهی را برگزار کرد و کمتر از یک هفته با یکدیگر تمرین کردیم چرا که بچه ها درگیر لیگ بودند. به هرحال شرایط رقابت های تیمی قهرمانی جهان با بقیه مسابقه ها متفاوت بود اما خدا را شکر که بازیکنان سنگ تمام گذاشتند و توانستیم رقابت ها را با قهرمانی به پایان برسانیم.

خانلرخانی درباره دومین قهرمانی پیاپی ایران در این رقابت ها، تصریح کرد: ما خیلی خوشحال هستیم که توانستیم قهرمانی دوره قبل را تکرار کنیم و این نشان دهنده انسجام تیمی تکواندو ایران در دنیا است. اینکه ایران در دو دوره پشت سرهم با شرایط فعلی تکواندو که همه تیم ها به هم نزدیک هستند، توانست قهرمان شود جای افتخار دارد.

او با بیان اینکه تیم های ملی با تمام قوا در این رقابت ها حاضر بودند، خاطرنشان کرد: همان طور که می دانید این رقابت ها باشگاهی نبود و فقط ایران با شهرداری ورامین در مسابقه ها حاضر شد. در واقع ایران با قهرمان لیگ خود راهی امارات شد. تقریبا می توانم بگویم همه تیم ها به مانند کره جنوبی، چین و آذربایجان با قهرمانان المپیک و جهان خود پای به رقابت ها گذاشته بودند.

سرمربی تیم شهرداری ورامین ادامه داد: ما درگروه سختی هم قرار گرفته بودیم. آذربایجان با ستاره اول خود یعنی رضا مهماندوست که مربی بزرگی است و می توانم بگویم 50 درصد تیم را تشکیل می دهد، به همراه دو تکواندوکار بزرگ و نامدارش حریف ما بود. چین و کره جنوبی با طلایی ها و قهرمانان جهانی و المپیکی خودش و هم چنین ساحل عاج با طلاییِ المپیکش به رقابت ها آمده بود. تیم هایی نظیر ازبکستان و قزاقستان نیز هر تکواندوکار نامداری که داشتند به امارات آورده بودند.

او افزود: واقعا رضایت کافی را از همه تکواندوکاران دارم چرا که تیم منسجمی را داشتم و حتی اگر عقب می افتادیم هم کنترل بازی را از دست نمی داند و همه آن ها در قهرمانی سهیم هستند و بازی خوبی را انجام دادند.

خانلرخانی با انتقاد از تصمیم گیری مسئولان مسابقه ها در برگزاری سریع فینال رقابت ها به جی پلاس گفت: همان طور که گفتم در روز اول در رقابت های گروهی کار سختی داشتیم. روز دوم بعد از برگزاری دیدار نیمه نهایی با قزاقستان بدون استراحت به ما گفتند که باید با روسیه بازی کنیم؛ در حالی که روس ها یک ساعت استراحت کرده بودند. این اتفاق در رقابت های گرند اسلم هم برای ایران رخ داد اما تلاش کردیم به مانند آن رقابت ها این موضوع ضربه ای به ما نزند. ما نمی خواستیم خستگی به تیم آسیب بزند و خوشبختانه قهرمانی از دست نرفت.

او با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا المپیک 2020 توکیو، تاکید کرد: ما حدود دو سال تا آغاز المپیک زمان داریم و این فرصت بسیار کمی است. زمان به سرعت در حال سپری شدن است و ما باید رنکینگ مان را ارتقا بدهیم.

خانلرخانی در پایان به جی پلاس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سفر و اعزام برای تیم ملی سخت شده است اما اگر سرمایه گذاری نکنیم، نمی توانیم به سهمیه دلخواه برسیم و از این موضوع ضربه می خوریم. بسیاری از کشورها اعزام هایشان را شروع کردند اما ما فقط در رویدادهایی که مهم هستند شرکت می کنیم. فکر می کنیم با این شرایط از آن ها عقب می مانیم. امیدوارم شرایط به شکلی شود که بتوانیم اعزام های خوبی داشته باشیم و تعداد سهمیه های بالایی را کسب کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید