گزارش جی پلاس؛

تشابه محرومیت بارسلونا با پرسپولیس در سال انتخاب مسی/ بیرانوند در لیست AFC نبوده که خط بخورد!

در حالی که گفته می شود بیرانوند به دلیل محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات فیفا ، از لیست بهترین بازیکن آسیا حذف شده اما به نظر می رسد این یک جوسازی خبرنگار سعودی درباره فوتبال ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دو روز پیش خبری مبنی بر حضور نام علیرضا بیرانوند در میان سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا منتشر شد اما روز بعد با اعلام رسمی AFC نام دروازه بان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در میان نامزدهای نهایی دیده نشد.

بعداز این اتفاق گمانه زنی های بسیاری در خصوص علت این ماجرا صورت گرفت تا اینکه سعد الحارثی، خبرنگار عربستانی و عضو سابق AFC مدعی شد که دلیل خط خوردن علیرضا بیرانوند از لیست بهترین ها، محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات به خاطر فوتبال ناپاک است.

این عضو سابق AFC نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح یکشنبه به باشگاه پرسپولیس نامه ای را ارسال و نامزد شدن علیرضا بیرانوند برای کسب عنوان مرد سال آسیا را اعلام کرد. اما بلافاصله توضیح داد که این جایزه شامل قانون فوتبال پاک می شود و باشگاه پرسپولیس به خاطر پرونده مهدی طارمی از پنجره نقل و انتقالات از سوی فیفا محروم است و در نتیجه بیرانوند نیز از این لیست خارج می شود.

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس درباره این موضوع و ادعای خبرنگار سعودی گفت: "این مسائل اصلا صحت ندارد ولی بیرانوند حقش است که به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شود." این تکذیب مدیرعامل پرسپولیس یعنی اساسا هیچ نامه اولیه و ثانویه ای در این خصوص از سوی AFC نیامده است.

اما یک اتفاق مشابه نسبت به آنچه پرسپولیس با آن مواجه است و ثابت می کند ادعای عضو سابق AFC صحت ندارد را مرور می کنیم. در سال 2015 باشگاه بارسلونا به دلیل تخلف برای به خدمت گرفتن 10 بازیکن زیر سن قانونی از دو پنجره نقل و انتقالی محروم شد و دادگاه استیناف نیز درخواست بخشش این باشگاه را رد کرد.

اتفاق جالب توجه این است که در آن سال لیونل مسی بازیکن این تیم، هم به عنوان بهترین بازیکن اروپا و هم بهترین بازیکن جهان معرفی شد. در واقع اگر قانون فوتبال ناپاک وجود دارد باید در آن سال برای بارسلونا نیز اعمال می شد.

اگر واقعا دلیل AFC برای خط زدن نام بیرانوند همان ادعای خبرنگار سعودی باشد باید گفت این تنها یک تصمیم سلیقه ای است و اصلا ربطی به قوانین فیفا ندارد.

بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که هم خبر سایت الکأس قطر که ابتدا نام بیرانوند را جزء سه کاندیدای نهایی AFC اعلام کرد و در رسانه های داخل ایران بازتاب داشت، کذب بوده و هم ادعای خبرنگار سعودی که مشخص نیست با چه هدف و نیتی آن را بیان کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید