یادداشت جی پلاس؛

گرفتن میزبانی جام ملت ها؛ راهی برای فرار از داستان بازنشستگی؟!

فدراسیون فوتبال اعلام کرد پیشنهاد رسمی خود برای میزبانی رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2023 را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 هرگز میزبان رقابت های جام ملت های آسیا نبوده است. مساله ای که شاید در طولانی شدن طلسم قهرمانی ایران در این رقابت ها بی تاثیر نبوده است.

اما در شرایطی که فدراسیون فوتبال از نظر مدیریتی روزهای پرتنشی را سپری می کند و ریاست مهدی تاج به دلیل قانون ممنوعیت بکارگیری استفاده از بازنشستگان زیر سوال رفته، به نظر می رسد این پیشنهاد بیشتر جنبه تزئینی دارد و اهدافی دیگر را دنبال می کند.

همه کارشناسان و حتی افراد غیرمتخصص می دانند که در شرایط فعلی امکان میزبانی رقابت های جام ملت های آسیا وجود ندارد. فارغ از کیفیت ورزشگاه ها، بحث حضور بانوان مساله دیگری است که باید حل شود. در شرایطی که برای حضور بانوان در ورزشگاه ها اعلام می شود که شرایط لازم وجود ندارد، چگونه زیرساخت های مناسب برای میزبانی این رویداد آماده است؟!

ورزشگاه آزادی که ویترین استادیوم های ایران است، برای میزبانی رقابتی مانند فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده نبود و بیش از 60 ایراد به آن وارد می شود! چه برسد به ورزشگاه های سایر شهرها که شاید خیلی از استانداردهای آزادی پایین تر باشند. البته در این میان بحث میزبانی مشترک در تهران مشهد اصفهان تبریز مطرح شده چرا که استادیوم های ثامن، فولاد آره نا و نقش جهان تازه تاسیس هستند و شرایط خوبی را دارند اما دوری مسافت یکی دیگر از مسائلی است که باید سنجیده شود.

به نظر می رسد پیشنهاد میزبانی جام ملت ها بیشتر در راستای حواس پرت کردن رسانه ها باشد تا در جایی که مصاحبه ها و گزارش ها یکی پس از دیگری بر لزوم کناره گیری تاج دلالت دارند کمی  فضا آرام تر شود.

مشخص است که پیشنهاد میزبانی ایران در تمام زمینه ها رقابت را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای شرقی خواهد باخت. شاید تاج می خواهد از این مساله استفاده کند تا به نوعی مسئولان را متقاعد کند که در صورت ماندن او روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، ایران پس از چند دهه میزبانی این رویداد معتبر را تجربه خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید