مرادی: با 70 درصد توانمندی به مسابقات جهانی رفتیم/ شهنازی: رکوردشکنی‌ها اعجاب آور بود

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: به لطف خدا و با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و اعتمادی که به جوانترها شد، توانستیم به لحاظ مدالی نایب قهرمانی و به لحاظ امتیازی مقام سوم مسابقات جهانی را کسب کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی مرادی در خصوص شرایط و چگونگی مسابقات جهانی وزنه‌برداری و نتیجه تیم ملی کشورمان در این مسابقات گفت: سال قبل که تیم ما قهرمان مسابقات شد، 9 کشور به دلیل دوپینگ، در آن مسابقات حضور نداشتند، اما امسال با تمام قدرت حضور پیدا کردند ضمن این که ما از تیم قهرمان سال قبل فقط 2 نفر را در مسابقات امسال داشتیم و در حقیقت با 70 درصد از توانمندی خود حاضر شدیم و به جوانترها میدان دادیم.

وی ادامه داد: با تغییرات وزنی که امسال به وجود آمد و مسابقات به 10 وزن افزایش پیدا کرد، 8 کشور با 10 نفر کامل حضور پیدا کردند و به لطف خدا و با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و سلطانی‌فر، کمیته ملی المپیک و اعتمادی که جوانترها شد، توانستیم به لحاظ مدالی نایب قهرمان و به لحاظ امتیازی مقام سوم را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: از دید بسیاری از کارشناسان وزنه‌برداری ایران و جهان، جوانان ایران در مسابقات جهانی امسال بسیار خوب عمل کردند و توانستند خودشان را به دنیا نشان دهند. امیدوارم با حمایت‌های همه جانبه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از این رشته و توجه جدی که فدراسیون به رده‌های نوجوانان و جوانان دارد بتوانیم پاسخ این زحمات را داده و دل مردم عزیز را با افتخارآفرینی‌های متعدد شاد کنیم.

مرادی با بیان این که مسابقات گزینشی المپیک از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده است، گفت: قطعا برخی از قهرمانان امسال در قالب تیم المپیک ایران خواهند بود و ما با رایزنی‌هایی که با فدراسیون جهانی خواهیم کرد تلاش می‌کنیم یکی از این مسابقات گزینشی المپیک را در ایران میزبانی کنیم و امیدوارم جوانان وزنه‌برداری کشور مراحل گزینشی المپیک را با موفقیت طی کنند و حضور افتخارآمیزی در المپیک 2020 داشته باشند.

*اسبقیان: المپیک 2020 توکیو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

سیدمحمد شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی در حاشیه مراسم استقبال از تیم ملی وزنه‌برداری ایران مقام سومی این تیم در رقابت‌های قهرمانی جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای وزارت ورزش و جوانان المپیک 2020 توکیو از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین باید برای کسب سهمیه تلاش گسترده‌تری صورت بگیرد به ویژه در بین فدراسیون‌های مدال آور از جمله وزنه برداری که گام بلندی را برای حضور پرقدرت در المپیک برداشته است.

وی در ادامه اهمیت استعدادیابی را مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان قرار داد و با بیان اینکه جلسات مختلفی در این زمینه با حضور داورزنی، معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار شده، خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان با حضور سلطانی فر در زمینه استعدادیابی و پرورش استعدادها موفق عمل کرده و این مهم در اولویت‌های کاری حوزه معاونت ورزش قهرمانی قرار دارد و در آبان و آذرماه هم المپیاد استعدادیابی در سراسر کشور آغاز می‌شود و همه این موارد چشم انداز خوبی را برای ما ترسیم می‌کند تا با شناسایی استعدادها و پرورش نخبگان از آنها در ترکیب تیم‌های ملی بهره ببریم.

اسبقیان تاکید کرد: آنچه مسلم است موضوع استعدادیابی و پرورش استعدادها هم یکی از مهمترین اهداف وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و در این بین توسعه ورزش قهرمانی و همگانی با رویکرد فرهنگی از اهداف عالی این وزارتخانه در راستای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در دولت توجه ویژه ای به حوزه قهرمانی شده، ادامه داد: خوشحالیم که با تدابیر مقام معظم رهبری و عنایت معظم له معافیت از خدمت مقدس رهبری مدال اوران محقق شد که این مهم قطعا به ایجاد انگیزه جوانان و استمرار در موفقیت های انها کمک می کند.

اسبقیان همچنین تجلیل و تکریم از قهرمانان را مورد توجه و اولویت وزارت ورزش و جوانان دانست.

*شهنازی: رکوردشکنی‌ها در رقابت‌های جهانی اعجاب آور بود

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته که به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک برای استقبال ازملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان در فرودگاه مهرآباد حاضر شده بود، با بیان اینکه رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان وزنه برداری جهان از سطح بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با وجود اینکه 3 نفر از بهترین ملی‌پوشان این رشته موفق به شرکت در این دوره از مسابقات نشدند، اما تیم ملی کشورمان کار بزرگی را انجام داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک کسب مقام ارزشمند دوم از نظر تعداد مدال در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان را ارزشمند دانست و تاکید کرد: به دست آوردن مقام سوم از نظر امتیاز تیمی در ترکمنستان در حالی که تیم ما ناقص اعزام شد، بسیار شگفت‌انگیز است.

وی با اشاره به خداحافظی قهرمانانی همچون بهداد سلیمی در رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و همچنین مصدومیت برخی از ورزشکاران رشته وزنه برداری تصریح کرد: ملی پوشانی که به عنوان جایگزین قهرمانان ما معرفی شده بودند و شانس مدال آوری بالایی را داشتند به دلیل قوانین فدراسیون جهانی موفق به شرکت در این دوره از رقابت‌ها نشدند. زیرا ورزشکاران این رشته باید سه ماه پیش شروع مسابقات به فدراسیون جهانی معرفی شوند.

سخنگوی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه در این دوره از رقابتهای جهانی وزنه برداری بزرگسالان که در ترکمنستان برگزار شد، ملی پوشان کشورمان با حداقل امکانات حداکثر نتیجه را به دست آوردند، افزود: لازم است از مسئولین فدراسیون ورزشکاران و کادر فنی و مربیان تشکر کنم.

وی تاثیر میزان مدال آوری وزنه برداری در رویدادهای مانند المپیک و بازی‌های آسیایی را مدنظر قرار داد و گفت: رویکرد کمیته ملی المپیک در مورد توجه به رشته های گوناگون همواره یکسان است اما در خصوص رشته های پرمدال با دقت نظر ویژه ای برای حمایت بیشتر برنامه ریزی کرده و اقدام می کنیم.

شهنازی از وزنه برداری به عنوان یکی از رشته های ثابت که از گذشته تا کنون همواره نقش موثری در مدال آوری های جهانی داشته، یاد کرد و با اشاره به حضور چشمگیر جوانان در این رشته گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نسبت به همه رشته ها و با چشم انداز جوان محوری از فدراسیون ها حمایت کرده و آنها را به کشف استعداد های درخشان جوان تشویق می کنند.

او حضور موثر و موفق جوانان در مسابقات جهانی وزنه برداری بزرگسالان جهان را گواه روشنی برای میزان اهمیت جوانان و جوان باوری مسئولان دانست و خاطر نشان ساخت: اینکه یک جوانان ١٩ ساله ایرانی که جوانترین شرکت کننده در این دوره از رقابت ها بود، موفق به تغییر رکورد جهانی می شود نمایانگر وجود ظرفیت های بالا در جوانان ایرانی است که فدراسیون ها باید به این ظرفیت بها داده و پس از کشف به پرورش آنها بپردازند.

وی تغییراتی که ملی پوشان در رکوردهای جهانی ایجاد کردند را اعجاب آور دانست و گفت: تلاش های مجدانه خانواده وزنه برداری کشور شایسته تجلیل و تقدیر است. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در کنار هم، از این ورزشکاران تجلیل کرده و آنها را تا المپیک ٢٠٢٠ توکیو حمایت و هدایت خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید