یادداشت جی پلاس/

ملانصرالدین و امیر کبیر در والیبال ایران چه می کنند؟

این روزها در یکی از بهترین رشته های ورزشی ایران یعنی والیبال شرایط نامناسبی حکم فرماست و اگر مسئولان بالارتبه فکری به حال آن نکنند شاید سرانجامی تلخ برای این رشته رقم بخورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در حالی که در سال های گذشته فدراسیون والیبال ایران جزو موفق ترین و البته بی حاشیه ترین فدراسیون های ورزشی ایران بود و بارها به عنوان بهترین هم معرفی شد اما حدود یک سال است که حواشی در این فدراسیون و البته تیم ملی بیش از گذشته به چشم می خورد.

در ماه های اخیر بارها رفتار احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال و واکنش های عجیبش به رسانه ها مورد انتقاد قرار گرفت و یکی از حواشی اخیر این رییس فدراسیون مربوط به بازنشسته بودنش و قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود که او اعلام کرد از فدراسیون نمی رود.

اما یکی از اتفاقاتی که در روزهای اخیر بازتاب زیادی داشته است استعفای امیر خوش خبر از سرپرستی تیم ملی بزرگسالان بود. بعد از جلسه ای که خوش خبر و ضیایی داشتند، اعلام شد که این سرپرست بعد از 12 سال از سمتش استعفا کرده است. بعد از این اتفاق خوش خبر اعلام کرد که جلسه درباره استعفا نبوده است اما در پایان این نشست دو نفره ضیایی او را مجبور می کند که استعفایش را بنویسد.

بعد از این استعفا که به گفته خوش خبر اجباری بوده است، موج انتقادات علیه فدراسیون دوباره افزایش یافت. شدیدترین واکنش نیز مربوط به سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال بود. او در پستی که در اینستاگرامش منتشر کرد حرف های تندی را علیه احمد ضیایی نوشت، هرچند که در هیچ جای این متن نامی از او نبرد. شاید بتوان گفت کاپیتان تیم ملی هرکشور جز نفراتی است که می تواند درباره شرایط موجود در آن رشته صحبت کند و انتقاداتش را بگوید اما به شیوه صحیح. می توان گفت سعید معروف در نوشته خود از کلماتی استفاده کرد که از لحاظ اخلاقی درست نبود.

یکی از انتقاداتی که از ضیایی صورت می گرفت به دلیل استفاده از کلماتی توهین آمیز علیه دیگران بود اما حال کاپیتان تیم ملی که به دنبال تغییر شرایط موجود است دقیقا از همان الفاظ استفاده می کند. او داستان حمایت داورزنی از ضیایی برای ریاست فدراسیون و البته شرایط موجود در والیبال را به یکی از داستان های ملانصرالدین تشبیه کرد که هیچ توجیه اخلاقی نداشت.

احمد ضیایی نیز در پاسخ به این صحبت های معروف گفت: ضمن محفوظ دانستن حق برخورد قانونی و انضباطی در این خصوص برای فدراسیون و خانواده بزرگ والیبال، رجوع می کنم به نقل قولی از مرحوم امیر کبیر که می گوید: اگر سیستم آموزشی و تربیتی ما درست بود و نقصی نداشت امروز شاهد چنین برخوردهایی دور از شان انسانی نبودیم. الحق امیر کبیر مرحوم حق داشت که هر ۱۱۸۸ روز دوران صدرات را بگرید زیرا افول ارزش های انسانی از جانب هر کسی و در هر جایگاهی بسیار مضموم و ناپسند است و اینجانب قضاوت در این خصوص را به اهل دل و اهل فن واگذار می نمایم.

ضیایی که از امیر کبیر نقل می کند و سعید معروف هم از ملانصرالدین، مشخص نیست که به چه دلیل چنین واکنشی هایی از خود نشان می دهند. والیبال ایران با شرایط فعلی و درگیری هایی که دیگر علنی شده است آینده خوبی را پیش رو نمی بیند و به نظر می رسد مسئولان ورزش کشور اعم از وزارت ورزش و البته محمدرضا داورزنی که به نظر می رسد این روزها رابطه اش با ضیایی تیره و تار شده است، باید فکری به حال این رشته کنند چرا که با این وضعیت موفق ترین رشته تیمی ایران در سال های آینده افت بیشتری خواهد داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید