حرف های سرمربی پرسپولیس پس از برد مقابل نود ارومیه؛

برانکو: چون نساجی را بردیم جریمه شدم؟ پس برخی را باید مادام‌العمر محروم کنند!

برانکو ایوانکوویچ تاکید کرد در کار کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و مکانیسم دعوت از باریکنان به اردوی این تیم دخالت نمی‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین عصر امروز (یکشنبه) پرسپولیس اظهار داشت: به بازیکنانم بابت برد مقابل السد خیلی افتخار می‌کنم. واقعاً قلب خود را در زمین گذاشتند و نشان دادند که یک تیم هستند. آنها بیشتر از همه لیاقت این برد را داشتند. برد همیشه زیباست و نشان دادیم مقابل هر تیمی می‌توانیم بازی کنیم اما همیشه شانس پیروزی برای هر دو تیم 50-50 است.

وی با اشاره به اظهاراتش پس از شکست یک بر صفر سرخپوشان مقابل الدحیل گفت: پیش از دیدار برگشت مقابل الدحیل گفتم که فرقی نمی‌کند که ما بازی رفت را بردیم، باختیم یا مساوی کردیم. باید بازی برگشت را ببریم. دیدید السد چطور مقابل استقلال بازی کرد. قطعاً مسابقه سختی در انتظار ما خواهد بود. می‌توانم به جرأت بگویم تنها قدم کوچکی برداشتیم و می‌دانیم بازی برگشت سختی در انتظار ما خواهد بود، البته نشان داده‌ایم آنها تیم بهتری نسبت به ما نیستند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه مدت زیادی است که پولی از باشگاه دریافت نکرده است، تصریح کرد: درست است. اعضای کادر فنی و نیز بازیکنان خارجی مدت زیادی است که پول نگرفته‌ایم. گرشاسبی در این باره توضیح کامل داده است. یک مسئله مهم در ثبات باشگاه‌ها، ثبات مالی است که برای رسیدن به این امر نه تنها ما، بلکه همه اعضای تیم، بازیکنان و کارمندان هم باید پول بگیرند. نیازی به توضیح من نیست و مدیرعامل باشگاه درخصوص این مسئله توضیح داده است.

برانکو در پاسخ به این پرسش که با این مشکلات تا چه زمانی به کار خود در پرسپولیس ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: من فقط روی دیدار برگشت نیمه‌نهایی تمرکز کردم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

وی درخصوص برهه سخت و پرفشار تیم پرسپولیس در ماه گذشته خاطرنشان کرد: بله، دوره خیلی سختی داشتیم و به خاطر همین مسئله به بازیکنانم خیلی افتخار می‌کنم. از آنها تشکر می‌کنم که این دوره را عالی پشت سر گذاشتند. توانستیم در این مدت، نساجی، سپیدرود و السد را شکست دهیم و در دربی مساوی کردیم، هر چند می‌توانستیم در این بازی هم پیروز شویم. همه این‌ها در زمان کوتاهی اتفاق افتاد. بازیکنان لیاقت همه جور تبریک را دارند. در این زمان تلاش می‌کنیم تا بازیکنان به شرایط عادی بازگردند و هر چه زودتر آماده بازی با السد شویم. چند بازیکن ما سرما خورده‌اند. امید عالیشاه احتمالاً آماده دیدار برگشت نخواهد بود. مشکلات داریم اما نشان داده‌ایم در سخت‌ترین شرایط، بهترین هستیم.

سرمربی پرسپولیس درخصوص اعتراض این باشگاه به تغییر زمان دیدار روز 27 مهر مقابل پیکان اظهار داشت: درخواست ما این بود که دیدار جام حذفی مقابل ارومیه را انجام دهیم تا یک دیدار تدارکاتی و آمادگی برای بازی مقابل السد باشد و مسابقه برابر پیکان هم به بعد از دیدار مقابل السد موکول شود.

برانکو در این باره که دروازه‌بان دوم السد برای دیدار برگشت محروم است، گفت: دروازه‌بان آنها اهمیت ندارد. بازیکنان من مهم هستند که اگر بخواهند حمله کنند و خطرناک باشند، هر دروازه‌بانی مقابل آنها باشد، پیروز می‌شویم. اگر هم خطرناک و هجومی نباشیم، شاید تیم حریف اصلاً نیازی به دروازه‌بان نداشته باشد!

وی در این خصوص که السد در دیدار رفت مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی بازی کرد و با توجه به اینکه تجربه بازی در این جو را دارد، حضور تماشاگران نمی‌تواند روی آنها موثر باشد، تصریح کرد: انتظارم این است که ورزشگاه برای دیدار برگشت پُر باشد. اهمیت هواداران پیش از هر چیزی، حمایت کردن از ماست، چون آنها ما را به پیروزی هدایت می‌کنند. این جو نمی‌تواند بازیکنانی چون ژاوی و گابی را که بیش از هزار بار برای تیم‌های باشگاهی خود بازی کرده‌اند و نمی‌دانم چند بار در این جو به میدان رفته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد اما این تماشاگران یار دوازدهم تیم ما هستند و این خیلی مهم است.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چند بازیکن پرسپولیس استحقاق دعوت به تیم ملی را داشتند که این اتفاق برای آنها رخ نداده است، خاطرنشان کرد: با این موضوع موافقم، اما این به نظر سرمربی تیم ملی و ارزیابی کادر فنی این تیم بستگی دارد. نیازی نیست بگویم سید جلال حسینی بهترین فصل فوتبالی خود را داشته است. شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا هم عملکرد خیلی خوبی داشتند. ما در چهار ماه گذشته، تنها سه گل دریافت کردیم. این بازیکنان هم به صورت تیمی و هم به صورت فردی خیلی خوب هستند، اما در کار سرمربی تیم ملی دخالت نمی‌کنم. او بهتر می‌داند چه چیز می‌خواهد.

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا عدم دعوت بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی ممکن است آنها را از لحاظ روحی تضعیف کند یا خیر، گفت: خیر. آنها از لحاظ ذهنی افت نمی‌کنند. چون وظیفه دارند روز به روز، بهتر و بهتر شوند و عدم دعوت این بازیکنان به تیم ملی، باید انگیزه مضاعفی برای آنها ایجاد کند که بیشتر کار کنند.

وی در این باره که آیا از لحاظ روانی روی بازیکنان کار می‌کند که مغرور نشوند، تصریح کرد: بله. شاید این جو بلندپروازی بیش از حد پس از شکست السد وجود داشته باشد، اما این اتفاق به صورت حداقل در بازیکنان من اتفاق می‌افتد، چون آنها می‌دانند به هر چه که رسیده‌اند، از طریق، کار و کار بوده است. جوگرفتگی موضوع جدایی دارد. ممکن است جوگرفتگی در خانواده بازیکنان،‌ باشگاه، هواداران و حتی رسانه‌ها به وجود بیاید اما این‌ها خیلی مهمتر است تا جوی که بازیکنان را بگیرد. آنها می‌دانند که هیچ کاری نکرده‌اند اما اکنون شانسی تاریخی داریم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چگونه یک تیم با یک سال محرومیت می‌تواند به این موفقیت‌ها برسد، خاطرنشان کرد: جادوی ما فقط تمرین و کار بوده است. بازیکنان به باشگاه و کارشان احترام می‌گذارند. آنها روز گذشته تمرین کردند، امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دو نوبت تمرین کردند و فردا نیز همینگونه خواهد بود. بازیکنان کار زیاد و تلاش مضاعف از خود نشان داده‌اند.

برانکو درباره جریمه خودش توسط کمیته انضباطی به خاطر اتفاقات دیدار پرسپولیس - نساجی اظهار داشت: چون نساجی را بردیم جریمه شدم؟ شاید نباید این بازی را می‌بردیم. نمی‌دانم چرا جریمه شدم. اگر اینگونه است، بعضی‌ها را باید مادام‌العمر محروم کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به موفقیت با پرسپولیس، از تیم‌ها و کشور‌های دیگر پیشنهاد داشته است یا خیر، گفت: این مسئله طبیعی است. در یک سال اخیر، بیش از پنج بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس از جمع ما جدا شده‌اند. بازیکنانی چون سروش رفیعی، مهدی طارمی، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و وحید امیری. طبیعی است که پیشنهاد خواهد بود که بعداً‌ در این باره تصمیم می‌گیریم. همه جای دنیا این امر وجود دارد. همانطور که رونالدو به یوونتوس و نیمار به پاری‌سن‌ژرمن رفت. الان هم پیشنهاد هست و همیشه خواهد بود. فعلاً فقط تمرکزم را روی بازی می‌گذارم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید