بررسی جی پلاس؛

بلاتکلیفی در نحوه محاسبه پاداش چند مداله های جاکارتا!/ 6 طلای ایزدیار چند سکه می شود؟

با توجه به درخشش ورزشکاران ایران در بازی های پاراآسیایی جاکارتا، برخی از آن ها چند مدال را کسب کردند و به همین دلیل باید پاداش بیشتری نسبت به بقیه دریافت کنند. هنوز فرمول محاسباتی دقیقی برای این مدال آوران اعلام نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا کاروان جانبازان و معلولان ایران با مجموع 136 مدال، موفق به قرار گرفتن در رده سوم شد. کاروان ایران 51 طلا، 42 نقره و 43 برنز به دست آورد.

یکی از نکات جالب توجه در این بازی ها این بود که ورزشکاران متعددی از ایران موفق به کسب چندین مدال شدند. شاید بتوان از شاهین ایزدیار به عنوان نمونه بارز این ورزشکاران نام برد؛ او توانست در جاکارتا 6 طلا و یک نقره شنای این دوره از بازی ها را کسب کند.

اما مساله به وجود آمده در بعد از این مدال آوری ها، نحوه محاسبه پاداش چند مداله های این بازی ها بود. به نظر می رسید بنابر آنچه گفته شده، نفراتی که چندین مدال را در بازی های کسب کردند پاداش مدال اول آن ها به صورت کامل پرداخت می شود. برای مدال دوم 50 درصد پاداش، برای مدال سوم 25 درصد و برای مدال چهارم نیز 10 درصد پاداش به آن ها داده می شود. البته این اظهار نظری است که ایزدیار از قول مسئولان اعلام کرده است. او درباره این موضوع گفت: طلای اول من 160، طلای دوم 80، طلای سوم 40 و طلای چهارم هم 16 سکه تعلق می گیرد و به بقیه مدال هایم هم سکه نمی دهند.

نکته جالب اینکه چند مداله بودن ورزشکاران در این تورنمنت ها برای اولین بار نیست اما هنوز یک آیین نامه مشخص برای آن وجود ندارد.

در همین زمینه محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره، اظهار کرد: آیین نامه پاداش ورزشکاران در حال بازنگری و تدوین است و در 15 روز آینده شیوه پرداخت این پاداش ها اعلام می شود و هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

صرف نظر از تعیین فرمولی برای پرداخت پاداش ها که بهتر بود با نگاه عادلانه و قانونمند، تعیین این فرمول یا نحوه محاسبه پاداش سکه ای مدال آوران می بایست قبل از اعزام آنها به بازی های آسیایی و پاراآسیایی صورت می گرفت تا ورزشکاران از این موضوع مطلع می بودند، در مجموع 8160 سکه به دارندگان مدال طلا، 3360 سکه به دارندگان مدال نقره و 172سکه هم به دارندگان مدال برنز داده می شود. حال باید دید طبق نظر مسئولان، ورزشکارانی که چندین مدال گرفته اند، چگونه پاداش به آن ها پرداخت می شود و چه تعداد از سکه ها کاهش می یابد.

** ورزشکاران دو یا چند مداله ایران در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا:

* دوومیدانی

یونس پورسیفی یک طلا و یک برنز

عزرا مهدوی کیا یک طلا و دو برنز

امید ظریف یک طلا و دو برنز

داوود علی قاسمی یک نقره و دو برنز

مهدی اولاد دو طلا

احمد اجاقلو دو برنز

هاجر صفرزاده دو نقره و یک برنز

سامان پاکباز یک طلا و یک نقره

مسعود حیدری یک نقره و یک برنز

هاشمیه متقیان یک طلا و یک نقره

اسدالله عظیمی دو نقره

علیرضا مختاری یک طلا و یک برنز

بتول جهانگیری یک طلا و یک برنز

حامد امیری دو طلا

* شنا

شاهین ایزدیار 6 طلا و یک نقره

* تیراندازی

ساره جوانمردی دو طلا

* تیروکمان

زهرا نعمتی یک طلای تیمی و یک نقره انفرادی

* جودو

وحید نوری یک طلا

رضا غلامی یک برنز

محمدرضا خیرالله یک نقره

(یک نقره تیمی برای هرسه)

* شطرنج

امید کریمی یک طلا (یک نقره تیمی)

لیلا زارع یک برنز (یک نقره تیمی)

عاطفه نقوی یک طلا (یک طلای تیمی)

فریبا زنده بودی یک نقره (یک طلای تیمی)

فاطمه برقول یک برنز (یک طلای تیمی)

دیدگاه تان را بنویسید