گزارش فرانس فوتبال از چهره شدن سامان قدوس از سوئد و ایران تا فرانسه

نشریه فرانس فوتبال در گزارشی به روند پیشرفت سامان قدوس پرداخت که اکنون در تیم آمیان بازی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، سامان قدوس بازیکن ایرانی که در این فصل در تیم آمیان بازی می‌کند با نمایش خوب خود توانسته مورد توجه رسانه‌های فرانسوی قرار گیرد.

نشریه معتبر فرانس فوتبال به پیشینه این بازیکن و نحوه ورودش به فوتبال و دوران سختی که در این راه داشته است پرداخت. سامان قدوس در سوئد شرایط سختی داشت. مدتی بیکاری و در ادامه شغل فروش تلفن باعث شده بود تا کار برای این بازیکن در سوئد سخت باشد تا این که در نهایت فوتبال خود را جدی گرفت و توانست مراحل پیشرفت را در این کشور طی کند.

* پوشیدن پیراهن سوئد و در ادامه ایران

قدوس قبل از این که پیراهن تیم ملی ایران را به تن کند، پیراهن تیم سوئد را نیز به تن کرد. پسر یک عمده فروش و کارمند شرکت نفت که پدرش به خاطر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصمیم به مهاجرت گرفت. او در دو بازی دوستانه برابر توگو و اسلواکی توسط یان اندرسون به تیم ملی سوئد دعوت شد و بازی کرد.او در بازی برابر اسلواکی اولین گل خود را به ثمر رساند. در ادامه او درخواست کارلوس کی‌روش برای بازی در تیم ملی ایران را قبول کرد. در آن مقطع فیفا بازی‌های دوستانه را ملاک قرار نداد و بازیکنی که فقط در بازی‌های دوستانه بازی کرده است می‌توانستند برای تیم ملی دیگری بازی کنند.

* سومین انتقال گران لیگ سوئد

سامان قدوس بعد از دو سال حضور در اوسترشوندز و عملکردی شایسته تصمیم به رفتن از این تیم گرفت. او با چهار میلیون یورو از اوسترشوندز به تیم آمیان پیوست تا سومین انتقال گران از لیگ سوئد باشد. الکسانرد ایساک با ۹ میلیون یورو که به دورتموند رفت و زلاتان ایبراهیموویچ که با ۸ میلیون یورو به آژاکس رفت دو بازیکنی هستند که جلوتر از قدوس قرار دارند. او تا اینجا در آمیان موفق بوده است و توانسته دو گل برای تیمش به ثمر برساند و اولین ایرانی باشد که در این لیگ بازی می‌کند و موفق به گلزنی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید