گزارش جی پلاس؛

اعتراض سرخابی ها چقدر خسارت مالی داشت؟

بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس با اعتراض های زیاد به داوری نه تنها تیم خود را با مشکل محرومیت روبرو کردند بلکه هزینه سنگینی هم روی دست باشگاه گذاشتند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان قطری خود رفتند و در پایان پرسپولیس با بازگشت رویایی در آزادی صعود کرد اما استقلال از پس السد برنیامد و حذف شد. نکته جالب این بود که بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم اعتراض زیادی به قضاوت ها داشتند، اعتراض هایی که حسابی خرج روی دست دو باشگاه گذاشت!

اعتراض های پیاپی به داوری توسط روزبه چشمی باعث دریافت یک کارت زرد بی مورد شد، و در نیمه دوم که او مجبور بود برای حفظ دروازه تیمش خطا کند کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد. استقلال پس از ده نفره شدن دیگر شانس زیادی برای صعود نداشت.

در دیدار پرسپولیس و الدحیل نیز برانکو در لحظات پایانی بازی و در حالی که ثانیه هایی بیشتر به پایان بازی نمانده بود، آن قدر در کنار خط جوش و خروش از خود نشان داد که ایرماتوف ازبک او را اخراج کرد! هر چند گفته می شود برانکو به بازیکنان خودی اعتراض داشته که چرا برای پرتاب اوت به کنار خط نمی آیند اما در نهایت کوبیدن توپ به زمین برای پیرمرد کروات گران تمام شد و او در حالا در دیدار رفت برابر السد نمی تواند روی نیمکت بنشیند.

اما این بخشی از مشکلاتی بود که به وجود آمد. AFC طبق آیین نامه برای کارت های زرد و قرمز جرایمی در نظر گرفته است که با اوضاع و احوالی که نرخ ارز این روزها دارد یک حساب و کتاب ساده مشخص می کند که هر اعتراض ساده چند میلیون هزینه دارد!

طبق حکم AFC باشگاه پرسپولیس بابت هر کارت زرد 300 دلار و بابت هر کارت قرمز 600 دلار جریمه شده است. به این ترتیب 5 کارت زرد و یک اخراج (برانکو)، 2100 دلار جریمه نقدی برای سرخپوشان در بر داشته است.

اگر بازی استقلال را هم در نظر بگیریم روزبه چشمی در واقع به دلیل اعتراض به داور بود که اخراج شد. یعنی اعتراض ساده برانکو و چشمی روی هم 1200 دلار (تقریبا 18 میلیون تومان) خرج داشته تا مشخص شود هزینه اعتراض در آسیا چقدر گران است.

استقلال که از گردونه رقابت ها خارج شده و محرومیت روزبه چشمی به مرحله گروهی فصل جدید مربوط می شود که دیدار مهمی نیست اما باید منتظر ماند و دید پرسپولیس در دیدار فوق حساس برابر السد از نبود برانکو روی نیمکت چقدر ضرر خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید