هجدهمین دوره بازی های آسیایی-جاکارتا ۲۰۱۸/

طلسم 44 ساله واترپلو شکست/ ایران با شکست چین به برنز رسید

تیم ملی واترپلوی ایران با شکست دادن چین، بعد از ۴۴ سال به مدال بازی‌های آسیایی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،ظهر امروز (شنبه) ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ در آخرین روز هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، تیم ملی واترپلوی ایران در دیدار رده بندی به مصاف تیم چین رفت که توانست در ضربات پنالتی با پیروزی ۱۶ بر۱۵  در این مسابقه، بعد از ۴۴ سال به مدال بازی‌های آسیایی دست پیدا کند.

تیم ملی ایران در دو دوره گذشته بازی‌های آسیایی نیز حضور نداشت اما بعد از ۱۲ سال غیبت توانست با هدایت "الکساندر چیریچ" سرمربی صربستانی خود، مدال برنز بازی‌های آسیایی را کسب کرده و طلسم شکنی کند.

آخرین مدال آوری تیم ملی واترپلو به هفتمین دوره این رقابت‌ها در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران برمی‌گردد که به مدال طلا رسیده بود.

نتایج چهار کوارتر این بازی به قرار زیر است:

کوارتر اول، ۳ بر ۱ به سود چین

کوارتر دوم، ۵ بر ۵ مساوی

کوارتر سوم، ۷ بر ۶ به سود ایران

کوارتر چهارم، ۸ بر ۸

ضربات پنالتی، ایران 16 - چین 15

پس از این مسابقه علیرضا پیروزخواه، کاپیتان تیم ملی واترپلو از بازی‌های حرفه‌ای خداحافظی کرد.

پیروزخواه: همسرم نبودن‌هایم را تحمل کرد/ امیدوارم نسل بعدی مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیرد

علی پیروزخواه کاپیتان تیم ملی واترپلو پس از کسب مدال بازی‌های آسیایی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم. موفقیت امروز تیم ملی مدیون زحمات خیلی‌ها است. تصمیم داشتم امروز از تیم ملی خداحافظی کنم و خوشحالم با مدال بازی‌های آسیایی با تیم ملی خداحافظی می‌کنم.

وی افزود: این افتخار نصیبم شد که مدال بازی‌ها را بگیرم. امیدوارم بازیکنانی که بعد از این به تیم ملی می‌آیند مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیرند.

کاپیتان تیم ملی خاطرنشان کرد: از همه آنهایی که کمک کردند به ویژه خانواده‌ام ممنونم. همسرم نبودن‌هایم را تحمل کرد. سیروس طاهریان 20 سال برای من زحمت کشید. خدا را شکر بعد از ۴۴ سال توانستیم مدال بازی‌های آسیایی را بگیریم.

چیریچ: نمی توانم احساسم را بگویم/ نام بازیکنانم در تاریخ ثبت شد

 الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران پس از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی اظهار داشت: می خواهم از همه بازیکنانم تشکر کنم. از همه آن هایی که اینحا بودند. از کادر فنی و دستیارانم و همینطور سیروس طاهریان که اینجا نیست ممنونم. همینطور باید قدردان حمایت های محسن رضوانی باشم که همه چیز را برای موفقیت تیم فراهم کرد. چیریچ تاکید کرد: نمی‌توانم احساسم را بگویم فقط خوشحالم نام بازیکنانم در تاریخ واترپلو ایران ثبت شد

 

دیدگاه تان را بنویسید