نتایج کاروان ایران در روز سیزدهم بازی های آسیایی

روز با شکوه پینگ پنگ در پایان روز بدون مدال ایران +تصاویر

نوشاد عالمیان با صعود به نیمه نهایی بازی های آسیایی بعد از 60 سال ایران را در این رشته به مدال رساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در سیزدهمین روز از بازی های آسیایی اندونزی ورزشکاران ایران در رشته‌های قایقرانی، شیرجه، جودو، سامبو، سپک تاکرا، واترپلو، پینگ پنگ و دوچرخه سواری رقابت کردند که مهم ترین اتفاق این روز مربوط به صعود تاریخی نوشاد عالمیان به نیمه نهایی پینگ پنگ بود.

بادبانی

نمایندگان کشورمان در 2 کلاس بادبانی با هدایت عمار رئوفی در بازی های آسیایی شرکت کردند. این رقابت ها جمعه 2 شهریورماه در جاکارتا آغاز و امروز 9 شهریورماه با برگزاری دور دوازدهم به پایان رسید. سیلورهای کشورمان در این رقابت ها مسعود جانی نسب در کلاس Laser Standard و نیما رهبری در کلاس Laser 4.7 بودند. مسعود جانی نسب در پایان 12 دور مسابقه در رده چهاردهم کلاس Laser Standard قرار گرفت. در این کلاس نمایندگان کره، مالزی و سنگاپور صاحب مدال شدند. در کلاس Laser 4.7 نیما رهبری سیلور کشورمان در پایان 12 دور مسابقه رتبه هجدهم را به خود اختصاص داد. در این کلاس نمایندگان مالزی، چین و هند روی سکو رفتند.

واترپلو

ملی پوشان واترپلو ایران که پس از پیروزی مقابل عربستان راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ شده بودند، امروز (جمعه) مقابل حریف قدرتمند آسیایی خود ژاپن به آب زدند. ملی پوشان ایران اگر چه شروع خوبی نداشتند و خیی زود 5 گل از حریف فرصت طلب عقب افتادند اما در ادامه با جنگندگی و تلاش موفق شدند از آماج حملات ژاپن کم کنند. تیم ملی ایران در نهایت با نتیجه ۱۸ بر ۷ مقابل ژاپن شکست خوردند و از صعود به فینال بازماندند. ملی پوشان ایران در ادامه این مسابقات و در مرحله رده بندی باید برای کسب مدال برنز به مصاف بازنده دیدار قزاقستان و چین بروند.

 

واترپلو

واترپلو

 

سامبو

از ظهر امروز(جمعه) ۹ شهریور ۱۳۹۷ مسابقات سامبوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ آغاز شد که در نخستین مبارزه ایران، سهیل جمال‌آبادی مقابل حریف خود قرار گرفت و با قبول شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت. سامبوکار وزن ۵۲- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه خود ۴ بر صفر نتیجه را به "دژومی خاسانی" از تاجیکستان واگذار کرد و حذف شد.

الهام بهرامی در وزن منهای 48 دومین نماینده سامبو کشورمان در بازیهای آسیایی جاکارتا برابر "تورگوبایومادینا" از ازبکستان باخت و از دور رقابت‌ها حذف شد.

 

سامبو

سامبو

 

سپک تاکرا

تیم ملی سپک تاکرا در بخش کواد چهارنفره در چهارمین دیدار خود در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف سنگاپور رفت که با نتیجه  دو بر صفر شکست خورد.

 

سپک تاکرا

سپک تاکرا

 

قایقرانی

کایاک ۲۰۰ متر زنان: آرزو حکیمی در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ۴۴.۱۷۰ ثانیه در رده سوم قرار گرفت و راهی فینال شد.

کایاک ۲۰۰ متر مردان: علی آقامیرزایی در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ٣٨.٢١٠ نتوانست به طور مستقیم راهی فینال شود و باید امروز(جمعه) در مرحله نیمه نهایی پارو بزند.

کانو دو نفره ٢٠٠ مترمردان: تیم ایران با ترکیب عادل مجللی و پژمان دیوسالاری با ثبت زمان ٤٢.٥٩٦ در مرحله گروهی سوم شد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

در مرحله نیمه نهایی رقابت های کایاک ٢٠٠ متر مردان بازیهای آسیایی جاکارتا، علی آقامیرزایی نماینده ایران بود که به آب زد و با ثبت زمان ٣٨.٨٣٨ کارش را تمام کرد و به عنوان قایق دوم به مرحله فینال رسید. امروز تمامی قایق های ایران در بخش های مختلف سهمیه حضور در فینال را کسب کردند و صبح فردا برای کسب مدال پارو خواهند زد.

 

MASI8649

MASI8579

MASI8451

 

دوچرخه سواری

کایرین: محمد دانشور  و احسان خادمی در راند اول نتوانستند به طور مستقیم راهی راند دوم شوند و به شانس مجدد راه یافتند اما در این مرحله هم از گرفتن جزو سه نفر برتر گروه خود بازماند  و بدون مدال حذف شدند.

 

جودو

در ادامه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و در روز پایانی رقابت‌های جودو، جواد محجوب چهارمین و آخرین نماینده جودوی مردان ایران و دارنده مدال های نقره و برنز آسیا در دیدار رده بندی برابر بکمراد اولتی‌بویف دارنده مدال برنز گرندپری هوهات چین در سال ۲۰۱۸ و نفر ۴۱ رنکینگ جهانی از ازبکستان به روی تاتامی رفت و در پایان شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد. محجوب در سومین حضور متوالی خود در بازی های آسیایی اینبار نیز از رسیدن به مدال بازماند.محجوب پیش از این در دور نخست رقابت های مقدماتی استراحت کرد سپس برابر بکوبلات توکتوگونوف از قراقیزستان به روی تاتامی رفت و در پایان با امتیاز وازاری به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. محجوب دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا و نفر ۱۲ رنکینگ جهانی، در مبارزه نیمه نهایی برابر دورنبایار اولزیبایار قهرمان جوانان جهان ۲۰۱۴ و نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و نفر یازده رنکینگ جهانی از مغولستان به روی تاتامی رفت و در ثانیه های پایانی ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند. محجوب برای سومین مرتبه در بازی‌های آسیایی حاضر شد و یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها بود. وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به ترتیب در جایگاه هفتم و پنجم وزن ۱۰۰- کیلوگرم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.

 

 

جودو

جودو

جودو

 

پینگ پنگ

نیما عالمیان ( رنکینگ ۷۵ جهان) در جدال با جین یودا از ژاپن ( رنکینگ ۲۸ جهان) با نتیجه ۴بر ۱ شکست خورد و نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

نوشاد عالمیان (رنکینگ ۷۸ جهان) با جیونگ یونگ سیک از کره جنوبی (رنکینگ ۲۶ جهان) رقابت کرد و در پایان با نتیجه ۴بر۳ ( ۱۱-۷، ۱۲-۱۰، ۳-۱۱، ۸-۱۱، ۷-۱۱ ، ۱۳-۱۱ و  ۱۴-۱۲) پیروز شد. نوشاد عالمیان با این پیروزی دست به کار بزرگی زد و توانست به مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی صعود کند.نوشاد عالمیان با شکست نفر ۱۰ جهان تاریخ سازی کرد و پس از ۵۲سال مدال برنز ایران را در پینگ پنگ بازی های آسیایی۲۰۱۸ قطعی کرد.

 

نوشاد عالمیان - پینگ پنگ

نوشاد عالمیان - پینگ پنگ

نوشاد عالمیان - پینگ پنگ

نوشاد عالمیان - پینگ پنگ

پینگ پنگ

پینگ پنگ

پینگ پنگ

پینگ پنگ

 

دوچرخه سواری

مسابقات آخرین ماده دوچرخه سواری بازی های آسیایی۲۰۱۸ برگزارشد و ایران در ماده مدیسون هم نتوانست مدال بگیرد. در رقابت ماده مدیسون ایران با ترکیب مهدی سهرابی و محمد رجبلو به رقابت پرداخت و در رده هشتم قرار گرفت. تیم های هنگ کنگ، کره جنوبی  و ژاپن مقام های اول تا سوم را کسب کردند.به این ترتیب دوچرخه سواری ایران بدون کسب مدال بازی های آسیایی 2018 را ترک کرد تا عملکرد بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشته باشد.

در اوایل مسابقه مهدی سهراب با رکابزن تایلندی برخورد کرد که خوشبختانه سهرابی توانست به کارش ادامه دهد اما رکابزن تایلندی با برانکارد به بیرون از پیست منتقل شد.

 

دوچرخه سواری - مهدی سهرابی

دوچرخه سواری - مهدی سهرابی

دوچرخه سواری - مهدی سهرابی

دوچرخه سواری - مهدی سهرابی

 

دیدگاه تان را بنویسید