حدادی بهترین ورزشکار تاریخ ایران و پرافتخارترین دوومیدانی کار آسیا در بازی های آسیایی

با پوکر طلایی احسان حدادی در بازی های آسیایی؛ ایران در جاکارتا نوزده تایی شد + فیلم و عکس

احسان حدادی با کسب چهارمین طلای بازی های آسیایی علاوه براینکه بهترین ورزشکار ایران در این بازی ها شد، لقب پرافتخارترین دوومیدانی کار آسیا را هم کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در یازدهمین روز از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ماده پرتاب دیسک با حضور دو نماینده ایران برگزار شد که احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن توانست با رکورد ۶۵.۷۱  در رده نخست قرار بگیرد و مدال طلای این ماده  را بر گردن اندازد. حدادی در بازی های آسیایی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴  نیز به مدال طلای پرتاب دیسک رسیده بود و این چهارمین مدال طلای او در بازی های آسیایی در ماده پرتاب دیسک بود.

احسان حدادی در پرتاب اول رکورد ۶۳.۶۷ ، در پرتاب دوم رکورد ۶۴.۷۲، در پرتاب سوم رکورد ۶۲.۸۴ ، در پرتاب چهارم رکورد  ۶۲.۳۶،  پرتاب پنجم رکورد ۶۵.۲۵ و در پرتاب آخر رکورد ۶۵.۷۱ را به ثبت رساند.

 

uytutu

بهنام شیری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز با رکورد ۵۸.۰۹ در رده چهارم ایستاد. او در پرتاب اولش رکورد ۵۴.۴۷ متر و در پرتاب دوم رکورد ۵۴.۵۵ را به ثبت رساند. پرتاب سوم او خطا شد. شیری در پرتاب چهارم رکورد ۵۶.۹۹، در پرتاب پنجم رکورد ۵۶.۸۶ و در پرتاب ششم رکورد ۵۸.۰۹ را به ثبت رساند.

بهنام شیری پس از جای گرفتن در رده چهارم پرتاب دیسک بازی های آسیایی با رکورد ۵۸.۰۹متر بیان داشت:خیلی دیر شروع کردم پرتاب اولم ۵۴ متر بود ولی در نهایت شرمنده مردم شدم. یک سال صبح و شب برای مسابقات تمرین کردم،شرمنده خانواده،فدراسیون و مردم هستم .افراد زیادی برای من زحمت کشیدند، امسال خیلی آماده بودم می توانستم مدال نقره را کسب کنم چون در تمرینات ۶۳ متر پرتاب کرده بودم ولی بد شروع کردم و نتیجه موردنظرم را به دست نیاوردم.

احسان حدادی پس از کسب مدال طلا بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اظهار کرد: خدا را شکر توانستم باز هم مدال طلا بگیرم و با همه سختی ها رکورددار شوم. بخاطر آسیب دیدیگی شرایط سختی داشتم اما الان وضعیت بهتری دارم. در لیگ الماس رکوردهای خوبی زدم. امیدوارم جمعه هم در فینال این لیگ موفق شوم.

حدادی بعد از پرتاب ششم خود اشک می ریخت.

 

 

87857

index

دیدگاه تان را بنویسید