گفت وگوی جی پلاس با هنگام پور؛

کارشناس بسکتبال: بازی با پورتوریکو نقطه پرش ما خواهد بود/ اولین بازی همیشه سخت است

کارشناس بسکتبال گفت: اگر قرار است پرشی در بسکتبال جهان داشته باشیم بازی با پورتوریکو نقطه پرش ما خواهد بود. باید حساس‌ترین امتیاز این گروه را کسب کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

رضا هنگام پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی ایران برای آغاز رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین ،اظهار کرد: فکر می‌کنم نسبت به دوره‌های قبل انسجام خوبی در تیم ملی وجود دارد و اردوهای اروپایی که فدراسیون بسکتبال برای ملی پوشان در نظر گرفته بود برخلاف نظر دیگران بسیار مثبت بود و توانست بازیکنان را به شناخت خوبی از همدیگر برساند. از نظر من اگر  ملی پوشان با همان روحیه‌ای که در اردوهای اروپایی شرکت کردند در رقابت‌های جام جهانی حاضر شوند 100 درصد می‌توانیم به دور بعدی این رقابت‌ها صعود کنیم.

او در مورد نخستین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی که باید برابر پورتوریکو برگزار شود نیز اظهار کرد: در هر تورنمنتی اولین بازی جزو سخت‌ترین بازی‌ها به شمار می‌رود. چرا که تیم‌ها شناخت کافی از یکدیگر ندارند و همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کند. در جام جهانی نیز ملی پوشان باید در اولین بازی خود را با شرایط سالن و مسابقات وفق دهند که کار را سخت‌تر می‌کند. حالا از شانس ما مهم‌ترین بازی ایران که دیدار با پورتوریکو است نیز اولین بازی شده است. تیم‌ها شناخت کافی از هم ندارند اما من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و فکر می‌کنم ملی پوشان ایران‌ باید از این فرصت استفاده کرده و نتیجه بازی را به سود خود رقم بزنند.

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع نمی‌تواند برعکس و به ضرر ایران رخ دهد؟ تصریح کرد: تیم ما آن تیم خیلی جوان سال‌های گذشته نیست و تجربه کافی برای حضور در تورنمت‌های بزرگ را دارد. از نظر من در بازی مقابل پورتوریکو بازیکنان می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند چون معتقدم تجربه و تمرکز بالای بازیکنان ما امکان موفقیت را به آن‌ها می‌دهد، ضمن اینکه اگر قرار است پرشی در بسکتبال جهان داشته باشیم بازی با پورتوریکو نقطه پرش ما خواهد بود. باید حساس‌ترین امتیاز این گروه  را کسب کنیم.

او همچنین درباره شرایط حامد و صمد دو ستاره تیم ملی ایران نیز گفت: من فکر می‌کنم حامد بعد از دو تا سه سال به آن شرایط آرمانی رسیده است چرا که اگر اشتباه نکنم در سن 34 سالگی نزدیک به 10 تا 14 کیلو وزن کم کرده و در بهترین شرایط خود قرار دارد، همچنین بدن او از نظر قوای جسمی به سطح مطلوبی رسیده است. البته حامد در هر شرایطی برای تیم ملی ایران یک وزنه است. به نظرم باید زودتر از این‌ها به تیم اضافه می‌شد، اما گاها سوءتفاهم‌های کوچک به قدری بزرگ می‌شود که خارج از کنترل است. در مورد صمد نیز باید بگویم وجود چنین بازیکنانی به تیم ملی ایران شخصیت والایی می‌بخشد و تیم ما الان بزرگتر دارد که می‌تواند رهبری بازیکنان جوانتر در داخل زمین را برعهده بگیرد.

هنگام‌پور در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان دورگه‌ای مثل مایک رستم‌پور و آرون گرامی پور می‌توانند در این مسابقات به ایران کمک کنند؟ اظهار کرد: واقعیت را بخواهم بگویم ابتدا نسبت به این موضوع ترس داشتم چون زمان کافی برای هماهنگ شدن این بازیکنان با ترکیب تیم ملی وجود نداشت، اما پس از اردوهای اروپایی که تیم ملی پشت سر گذاشت این اردوهای بلند مدت چنین نقطه ضعفی را برطرف کردند. هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر تیمی فکر می‌کنم الان در شرایط مطلوبی قرار دارند. ترس من تنها به دلیل تفاوت فرهنگی این بازیکنان با سایر نفرات تیم بود. با این حال فکر می‌کنم نسبت به گذشته شرایط بهتر شده است.

پیشکسوت بسکتبال ایران در مورد عدم حضور ارسلان کاظمی و تاثیر او بر روی روند تیم ملی ایران گفت: قطعا ارسلان بازیکن بزرگی است و می‌تواند در هر شرایطی به تیم ملی کمک کند، اما الان باید از سایر نفراتی که در ترکیب حضور دارند حمایت کنیم تا با روحیه مضاعف به مصاف رقبا بروند. مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی ایران نیز خیر و صلاح تیم ملی را می‌خواهد و باید به او اعتماد کرد.

او در پایان در مورد دو بازی ایران برابر تیم‌های تونس و پورتوریکو گفت: متاسفانه بازی‌های ایران در تور اروپایی را به جز یک یا دو دیدار تنها به صورت آماری دنبال کردم، اما با تقسیم انرژی میان بازیکنان بزرگ، باید انرژی‌ها حفظ شود تا در دقایق و لحظات حساس به کمک تیم ملی بیایند. قطعا بازی با این دو تیم پایاپای پیش خواهد رفت و برنده دیدار احتمالا در دقایق پایانی مشخص خواهد شد. امیدوارم بتوانیم انرژی بازیکنان بزرگ و باتجربه خود را به درستی تقسیم بندی کنیم تا در  انتهای بازی عملکرد مثبت خود را داشته باشند.

آغاز ماراتن المپیکی شدن در جام جهانی/ رقابت بسکتبال ایران درچین برای رسیدن به توکیو +معرفی تیم ها و برنامه

کارشناس بسکتبال: شانس موفقیت تیم ملی در جام جهانی زیاد است/ باید به همه حریفان جدی نگاه کنیم

کارشناس بسکتبال: شانس المپیکی شدن ایران بیشتر از چین است/ می توانیم به عنوان تیم دوم صعود کنیم

برنامه و نتایج کامل رقابت های بسکتبال جام جهانی 2019 چین +جدول

کارشناس بسکتبال: ما به اندازه رقبا کار نکردیم/ جای ارسلان در تیم ملی خالی است

 

 

دیدگاه تان را بنویسید