گزارش جی پلاس؛

والیبال اشتباه فوتبال را تکرار می کند؟!

مسابقات قهرمانی والیبال جهان در حال برگزاری است و تیم ملی والیبال ایران در یک دوراهی خطرناک قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ملی پوشان والیبال ایران با کسب سه پیروزی از سه دیدار نخست خود در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی جهان، صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده اند، اما یک دوراهی بر سر راه آنها قرار گرفته که در صورت انتخاب اشتباه می تواند برای تیم بسیار مضر باشد.

با توجه به این که رقابت ها در مرحله بعد باز هم گروهی است و از الان تقریبا مشخص است چه تیم هایی ترکیب گروه ها را شکل می دهند، بحث مصلحت اندیشی به میان آمده است که ایران بهتر است در گروهش اول نشود. ماجرایی که دقیقا یک ماه پیش برای تیم ملی فوتبال امید پیش آمد و مصلحت اندیشی مسئولان جز افتضاحی و تباهی چیزی به دنبال نداشت.

ایران در دیدار سرگروهی به مصاف تیم قدرتمند لهستان می رود و در صورت پیروزی بر این تیم که مدافع عنوان قهرمانی نیز هست، به عنوان صدرنشین راهی دور بعد می شود، اما این شائبه مطرح شده که ایران در این دیدار شکست بخورد و با دوم شدن در گروه در مرحله بعد رقیبان ساده تری داشته باشد.

اشتباه فاجعه باری که اگر از سوی کادرفنی سر بزند، بدون تردید نتیجه ای جز شکست برای والیبال ایران نخواهد داشت، فارغ از مسائل اخلاقی و انجام بازی جوانمردانه مسلما تیمی که با چهار پیروزی و صدرنشینی مطلق آن هم در گروهی که لهستان حضور دارد، به دور بعد راه پیدا کند، می تواند در مرحله بعدی هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما تیمی که با ترس روانه دور بعد شود محکوم به شکست است.

از طرفی هنوز جدول نهایی دور بعد شکل نگرفته و هرچند حدس ها و احتمالاتی وجود دارد که چه تیمی چه رتبه ای کسب می کند، اما چه کسی می داند دقیقا در روز پایانی مرحله مقدماتی چه اتفاقی رخ می دهد؟ شاید سایر تیم ها نیز چنین مصلحت اندیشی هایی انجام دهند و آن وقت محاسبات اشتباه از آب در بیاید. پس بهتر است که ملی پوشان والیبال با تمام قدرت به مصاف لهستان بروند و با پیروزی بر این تیم قدرتمند که البته کار آسانی هم نیست از همین حالا برای حریفان دور بعد خط و نشان بکشند.

کیومرث کرده، کارشناس و گزارشگر والیبال درباره شائبه باخت عمدی به لهستان گفت: نظر شخصی من این است که این کار اصلا به صلاح والیبال مان نیست. ما همین الان یکی دو بازیکن مصدوم داریم و تیم تحت فشار است. یک باخت می تواند تیم را از نظر روانی بهم بریزد. ضمن این که بازیکنان نسبتا جوانی در تیم داریم که تجربه زیادی از بازی در میادین بزرگ ندارند و باید با پیروزی و انجام خوب کارهای گروهی با هم همدل شوند، به همین دلیل من معتقدم باید با تمام قوا برابر لهستان بازی کنیم و برای شکست این تیم و سرگروهی تلاش زیادی انجام دهیم. قبلا سابقه چنین محاسباتی را در تیم ملی فوتبال امید دیدیم و همه شاهد بودند که چه نتیجه بدی رقم خورد.

تیم ملی والیبال ایران، دوشنبه (امروز) در مرحله گروهی به مصاف لهستان می رود.

دیدگاه تان را بنویسید