نمایش یک نقاشی بعد از ۱۳۰ سال

یک تابلو نقاشی منظره اثر «آرتور استریتن»، نقاش نامدار استرالیایی برای نخستین‌بار در ۱۳۰ سال گذشته برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یک شاهکار از «آرتور استریتن»، نقاش امپرسیونیست استرالیایی که بندرگاهی در سیدنی را به تصویر می‌کشد، پس از ۱۳۰ سال برای عموم رونمایی شد.

«گاردین» نوشت،‌ این تابلو نقاشی رنگ روغن که «آفتاب در اردوگاه»‌ نام دارد در سال ۱۸۹۴ میلادی توسط «استریتن» خلق شد و پیش از آنکه در سیدنی به مزایده گذاشته شود،‌ در ملبورن به نمایش گذاشته می‌شود. پیش‌بینی‌ می‌شود که این نقاشی در حراجی پیش رو به قیمت ۱.۵ میلیون دلار فروخته شود.

به گفته مدیر حراجی «اسمیت و سینگر»‌، موسسه‌ای که این نقاشی در آن به فروش خواهد رسید، این اثر هنری از اهمیت ویژه‌ای در کارنامه «استریتن»‌ و تاریخچه هنر استرالیایی برخوردار است و آثار معدودی با این موضوع، قدمت و ابعاد وجود دارند که همچنان در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند.

«استریتن»‌ یکی از تاثیرگذارترین نقاشان منظره استرالیا و همچون «تام رابرتز»،‌ «فردریک مک‌کابین» و «چارلز کوندر»‌ یکی از اعضای اصلی مکتب هایدلبرگ بود.

آثار هنری این گروه از هنرمندان بعدها به عنوان آثار امپرسیونیسم استرالیایی شناخته شد.

«استریتن» نقاشی «آفتاب در اردوگاه»‌ را در سال ۱۸۹۴ میلادی و زمانی که در اواخر دهه دوم زندگی‌اش بود، در اردوگاه هنری در کنار «تام رابرتز» خلق کرد.

این دوره همزمان با عصر طلایی امپرسیونیسم استرالیا بود که خلاق‌ترین هنرمندان تجسمی در استرالیا در کنار یکدیگر فعالیت می‌کردند تا مناظر را به تصویر بکشند و طبیعت را در فضای باز به گونه‌ای نقاشی‌ می‌کردند که مسیر هنر استرالیا را تغییر می‌داد.

«آفتاب در اردوگاه» آخرین‌بار در سال ۱۸۹۴ میلادی به نمایش گذاشته شده بود. این نقاشی در هفدهم آوریل به مزایده گذاشته خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید