بازی علی نصیریان به چهار جشنواره جهانی می‌رود

کارگردان «هفت بهار نارنج» گفت: اقدامات حضور جهانی این فیلم سینمایی انجام و قراردادهای آن بسته شده و در حال حاضر به چهار جشنواره شرکت راه یافته که امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای آن بیفتد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایرنا نوشت: فرشاد گل‌سفیدی در گفت وگویی اعلام کرد: اجازه ندارم فعلا درباره این جشنواره‌ها سخنی بگویم اما تا یکی دو ماه دیگر اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی همچنین درباره این که تا چقدر توانستید با «هفت بهار نارنج» که در جشنواره حوا نیز شرکت کرده بود، حق را در ازای زنان ادا کنید، اظهار داشت: محور قصه من یک زن است و فکر می‌کنم در جشنواره حوا بسیار حرکت خوبی صورت گرفت و جایش بعد از جشنواره فجر خالی بود. امیدوارم اولین و آخرین سال آن نباشد و سال‌های دیگر هم ادامه داشته باشد.

گل‌سفیدی گفت: جشنواره حوا بسیار حرکت درست و کار قشنگی است و امیدوارم ادامه داشته باشد. لازم است این جشنواره‌ها و فیلم‌های این چنینی را داشته باشیم.

کارگردان هفت بهار نارنج درباره ظهور کارگردانان زن بویژه در سال‌های اخیر و این که آیا فیلمسازان زن به جایگاه خود رسیده‌اند یا نه، گفت: در گذشته بیشتر از ۴، ۵ فیلمساز زن نداشتیم. از سال ۷۶ به بعد، به تدریج تعدادشان بیشتر شد و در جشنواره فجر گذشته تعداد کارگردان زن کم نبود.

وی افزود: به خودم ثابت شده که زنان در کارشان مسوولیت پذیرتر هستند و زنانی که فیلم ساخته‌اند و من کار برخی از آنها را دیده‌ام فیلمسازان خیلی خوبی هستند، امیدوارم به تعدادشان اضافه شود.

گل‌سفیدی درباره نشان دادن زنان قهرمان در سینمای ایران و قهرمان‌سازی از زنان گفت: در همه جای دنیا تعداد فیلمسازان زن از فیلمسازان مرد کمتر است و این درباره فیلمبرداران هم چنین است. اما مسلما همین فیلمسازان زن در همه جا موفق‌ترند و روز به روز تعدادشان افزوده و موفق‌تر می‌شوند و روز به روز به حلقه زنان مانند مردان اضافه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید