پیام آرنولد شوارتزنگر به مردم روسیه: ادعاهای بی‌اساس رهبران خود را باور نکنید

آرنولد شوارتزنگر، بازیگر مشهور سینما و فرماندار پیشین ایالت کالیفرنیا، با انتشار یک پیام ویدیویی، از مردم‌ روسیه خواست که «ادعاهای بی‌اساس» رهبران خود درباره تهاجم نظامی به اوکراین را باور نکنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، او در این پیام به دوستان روسی ‌خود و سربازان این کشور که در اوکراین هستند، گفت که رویدادهای وحشتناکی در جهان اتفاق می‌افتد که از آنها پنهان نگاه داشته شده است و آنها در جریان واقعیت‌ها نیستند. آرنولد شوارتزنگر در ابتدا درباره علاقه به یوری پتروویچ ولاسوف، قهرمان روسی وزنه‌برداری جهان، سخن گفت و ملاقات با او در سال ۱۹۶۱ را یکی از بهترین خاطرات دوران نوجوانی خود توصیف کرد. آرنولد شوارتزنگر در ادامه افزود که عکس یادگاری خود با یوری پتروویچ ولاسوف را بالای تختش گذاشت و این قهرمان روسی الهام‌بخش او در بدنسازی بوده است.

او با اشاره به سفرهایی که برای شرکت در رقابت‌های بدنسازی یا فیلمبرداری به روسیه داشته است، گفت که رابطه عاطفی خاصی با روسیه دارد و همواره قدردان لطف و محبت طرفداران روسی خود بوده است.

آرنولد شوارتزنگر پس از این مقدمه، گفت که به عنوان فردی که برای روسیه احترام قائل است، می‌خواهد حقایق جنگ ویرانگر اوکراین را با روس‌ها در میان بگذارد و صادقانه به آنها بگوید که در این کشور چه می‌گذرد.

او با اشاره به این که به عنوان یک هنرمند همواره نگرانی‌های خود را مطرح کرده است، گفت که درباره حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ نیز با آمریکاییان نیز سخن گفته و آن رویداد ناخوشایند را محکوم کرده است. به گفته او، دولت روسیه به مردم آن کشور گفته است که دلیل جنگ، تهدید‌ نازی‌ها و ملی‌گرایان اوکراینی است، ولی این ادعاها واقعیت ندارند. او با اشاره به این که رئیس جمهوری اوکراین یک یهودی است که پدر و سه برادرش توسط نازی‌ها به قتل رسیده‌اند، گفت که کرملین این جنگ را آغاز کرده است و این جنگ مردم روسیه نیست.

آرنولد شوارتزنگر با یادآوری این که ۱۴۱ کشور جهان در سازمان ملل متحد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند، گفت که ارتش آن کشور بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها را نیز هدف قرار داده و حدود سه میلیون اوکراینی را آواره کرده است. او با اشاره به این بحران انسانی که ناشی از «وحشی‌گری» است، گفت که روسیه به دلیل رفتار خود از جامعه جهانی کنار گذاشته شده است.

آرنولد شوارتزنگر در ادامه با بیان این که واقعیت‌های جنگ به روس‌ها گفته نمی‌شود و تاکنون هزاران سرباز روسی توسط نیروهای اوکراینی که برای دفاع از میهن خود می‌جنگند کشته شده‌اند، گفت که کرملین به سربازانش دروغ گفته است و بسیاری از آنها به درستی نمی‌دانند که چرا در اوکراین در حال جنگ هستند. آرنولد شوارتزنگر با اشاره به تحریم‌های شدید اقتصادی که علیه روسیه وضع شده است، گفت که این جنگ در هر دو طرف به کسانی آسیب می‌زند که مستحق آن‌ نیستند.

او با بیان این که بیش از یازده میلیون روسی‌ با اوکراینی‌ها ارتباط خانوادگی دارند، به سربازان روسی گفت که هر گلوله یا بمب آنها نه به دشمن بلکه به سوی خواهر یا برادری در اوکراین شلیک می‌شود. او تأکید کرد که این جنگ برای دفاع از روسیه نیست و جنگی «غیرقانونی» محسوب می‌شود.

آرنولد با اشاره به این که پدرش یکی از سربازانی بود که در تهاجم نظامی نازی‌ها در شهر استالینگراد شرکت داشت و پس از بازگشت همواره رنج می‌برد، به سربازان روسی گفت که نمی‌خواهد چنین تجربه‌ تلخی، زندگی آنها را برای همیشه نابود کند. او از ولادیمیر پوتین خواست به جنگی که آغاز کرده است، خاتمه دهد تا از بروز فجایع بیشتر جلوگیری شود.

او در پایان سخنانش، معترضان روسی را که در شهرهای این کشور به تهاجم نظامی علیه اوکراین اعتراض کردند، «قهرمانان جدید» خود توصیف کرد که علی‌رغم سرکوب شدید نیروهای دولتی، جهانیان را تحت تأثیر شجاعت خود قرار دادند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید