به گزارش ایرنا بازی های المپیک بسیار متفاوت با بازی های آسیایی است و ورزشکاران برای حضور در این میدان مهم جهانی باید سهمیه لازم را کسب کنند.
در بازی های آسیایی نیاز به سهمیه ورودی نیست و کشورها به نسبت توان و شانس مدال آوری خود اقدام به اعزام ورزشکار در هر رشته ای می کنند اما برای حضور در المپیک باید هر ورزشکاری در رقابت های ورودی که در چند نوبت به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می شود، شرکت کرده و رتبه لازم را برای ورود به المپیک کسب کند.
حالا پس از درخشش ورزشکاران همدانی در بازی های آسیایی 2018 اندونزی، ورزشکاران از هم اینک آماده کسب سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو ژاپن می شوند.
بدون تردید آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک به عنوان مهمترین رویداد ورزشی در جهان است و همدانی ها در دوره های گذشته از سال 2004 تاکنون دارای سهمیه ورزشکار در این مسابقات بودند.

** خیز بانوان تیرانداز برای کسب سهمیه المپیک
اما در نخستین گام برای کسب سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو، بانوان تیرانداز همدانی روز گذشته به کشور کره جنوبی اعزام شدند.
کره ای ها میزبان مسابقات سهمیه ورودی تیراندازی المپیک 2020 هستند و 2 بانوی همدانی در این رقابت های بسیار مهم باید در خط آتش قرار گیرند.
مه لقا جام بزرگ در تفنگ بادی و مینا قربانی در تپانچه بادی 2 نماینده پرافتخار تیراندازی همدان در این دوره از مسابقات هستند.
هر 2 تیرانداز بسیار امیدوار به کسب سهمیه حضور در المپیک 2020 بوده و در این بین مه لقا جام بزرگ با حضور در ادوار گذشته المپیک، از تجربه و شانس بسیار بالا برخوردار است.

** رقابت سختی در پیش دارم
مه لقا جام بزرگ پیرامون حضورش در مسابقات سهمیه المپیک در کره جنوبی می گوید: رقابت سختی را در این مسابقات پیش رو دارم و حریفان قدرتمند جهانی را در کنار خود خواهم دید.
وی افزود: پس از کسب نشان برنز بازی های آسیایی که سطح کیفی رقابت های تیراندازی در آن کمتر از المپیک نیست، حالا تمرکز خود را به کسب سهمیه 2020 توکیو جلب کرده ام.
جام بزرگ بیان کرد: بدون تردید تمامی ورزشکاران می کوشند تا با کسب سهمیه المپیک، حضور در این عرصه جهانی را تجربه کنند.
دارنده نشان برنز بازی های آسیایی اندونزی خاطرنشان کرد: با آمادگی لازم گام به رقابت های کره جنوبی می گذارم و اغلب حریفان قدرتمند این مسابقات را می شناسم.
وی افزود: در بازی های آسیایی 2018 اندونزی در یک قدمی کسب مدال طلا بودم اما با توجه به فشار بازی فینال با یک دهم اختلاف به نشان برنز رسیدم و اکنون به دنبال جبران آن در در رقابتهای کسب سهمیه المپیک هستم.

** برای حضور در سهمیه المپیک لحظه شماری می کنم
مینا قربانی دیگر تیرانداز همدانی اعزامی به رقابت های کسب سهمیه المپیک کره جنوبی که برای نخستین بار به یک رویداد بین المللی اعزام می شود گفت: با انگیزه بسیار بالا، برای حضور در این مسابقات لحظه شماری می کنم.
وی اضافه کرد: آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است و می خواهم با تمام سعی و تلاش به این مهم برسم.
قربانی ادامه داد: البته به هیچ عنوان در رشته تیراندازی نمی توان پیش بینی کسب رتبه را داشت اما همین که اعتماد کادر فنی تیم ملی برای حضور در این رویداد مهم را جلب کرده ام، انگیزه بسیار بالایی را ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: انتخابم برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک افتخار بسیار ارزنده ای است و امیدوارم بهترین نتیجه ممکن را در این رقابت ها کسب کنم.
ملی پوش تپانچه کشورمان یادآور شد: تمرین های خوبی را در ماه های اخیر پشت سر گذاشته ام و در یک سال گذشته رکوردهای خوبی داشته ام.

** کره جنوبی نخستین آزمون مهم ملی پوشان تیراندازی
پنجاه و دومین دوره مسابقات جهانی تیراندازی (کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو) در تمامی ماده‌ها به میزبانی چانگ‌ وون کره جنوبی با شرکت یک هزار و 804 ورزشکار از 90 کشور برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها نخستین مسابقه ‌ای است که در رشته تیراندازی سهمیه المپیک توکیو توزیع می‌شود و در 15 ماده تیراندازی که در المپیک حضور دارند در مجموع 60 سهمیه توزیع خواهد شد.
با توجه به اینکه برای نخستین بار مسابقات میکس در المپیک برگزار می‌شود، در سه ماده میکس نیز سهمیه توزیع می‌شود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.