به گزارش ایرنا، ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار است فردا سه شنبه تعدادی از خبرنگاران که برای خبرگزاری خارجی اخبار تهیه و ارسال می کنند، از جاذبه های تاریخی این شهرستان بازدید به عمل آورند.
وی افزود: ارگ باستانی نوشیجان، یخدان میرفتاح، موزه لطفعلیان و کارگاه ها و نمایشگاه های مبل و منبت از جمله آثار تاریخی و اماکنی است که مورد بازدید خبرگزاری های داخلی قرار می گیرد.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر هدف از این تور خبری را معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های گردشگری و تبلیغات گسترده آثار تاریخی و فرهنگی و هنر صنعت مبل و منبت این شهرستان عنوان کرد.
جلیلی ادامه داد: قرار بود تعدادی از وزرا، سفیران و میهمانان خارجی که در این اجلاس حضور دارند، به منظور بازدید از آثار تاریخی، گردشگری و فرهنگی به ملایر سفر کنند.
وی بیان کرد: به دلیل حجم فشرده برنامه ها، برگزاری پنل های تخصصی و نشست های چند جانبه، در حال حاضر امکان این بازدیدها وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح روز دوشنبه برای سخنرانی در اجلاس بین المللی همدان 2018 به این استان سفر کرد.
در این اجلاس که برای نخستین بار در ایران برگزار شد، همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و دبیرکل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) حضور داشتند و سخنرانی کردند.
همدان از پنجم شهریور به مدت 2 روز میزبان مهمانان خارجی شامل وزرای خارجی چند کشور آسیایی، دبیر کل ACD و چندتن از مسئولان ملی است.
پس از کنفرانس، پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید از مناطق گردشگری استان همدان شامل گنجنامه، غار علیصدر، پیاده راه بوعلی، آرامگاه استر‌ومردخای، راسته بازار همدان و شهر سفال لالجین برگزار می شود.
در روز دوم این گردهمایی نیز نشست های دو جانبه و چند جانبه بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و مسئولان خارجی برگزار می شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.