به گزارش ایرنا علی مروت امیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مجموع 52 میلیارد و 119 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این تعداد طرح هزینه شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد چهار طرح آبیاری بارانی و کم فشار در روستاهای حسین آباد شاملو، حرم آباد، توتل و انوج با اعتبار پنج میلیارد و 822 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
امیری افزود: با افتتاح این چهار طرح زمینه اشتغال برای 20 تن مهیا و 102 هکتار از اراضی این شهرستان به آبیاری نوین مجهز شد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: تاکنون حدود هفت هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.
امیری سهمیه امسال ملایر در اجرای آبیاری نوین را سه هزار و 200 هکتار عنوان کرد و گفت: در همین راستا امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در شهرستان ملایر اختصاص پیدا کرده است.
وی سطح زیر کشت باغ های این شهرستان را بیش از 11 هزار هکتار عنوان و بیان کرد: قرار است تا سال 1400 نیمی از باغ های این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر افزود: همچنین 2 طرح پرورش ماهی با میزان اشتغالزایی 6 تن و ظرفیت تولید 10 تن در مجموع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
امیری یک طرح لایروبی و مرمت قنات با 300 مترمربع طول و اعتبار 500 میلیون ریال، احداث مزرعه زعفران با اشتغالزایی سه تن در 2.5 هکتار و سرمایه گذاری 570 میلیون ریال و شرکت جام لبن تولید پنیر پیتزا با ظرفیت تولید 240 تن و اعتبار 6 میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت تن را از دیگر طرح های قابل افتتاح برشمرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این یک طرح گلخانه سبزی و صیفی با میزان سرمایه گذاری سه میلیارد و 408 میلیون ریال و اشتغالزایی سه تن در سه هزار و 885 مترمربع مساحت و یک طرح تولید و بسته بندی سبزی و صیفی در شهرک صنعتی سامن با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 300 میلیون ریال و میزان اشتغالزایی هشت تن با ظرفیت تولید یک هزار و 500 تن در سال بهره برداری شد.
امیری گفت: همزمان با هفته دولت همچنین عملیات اجرایی سه طرح پرورش بره پرواری با اعتبار 9 میلیارد و 600 میلیون ریال و ظرفیت 600 راس، پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت 500 راس و اعتبار 11 میلیارد و 400 میلیون ریال و یک طرح گلخانه سبزی و صیفی در زمینی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع و اعتبار چهار میلیارد و 919 میلیون ریال آغاز شد.
وی یادآور شد: با اجرای این سه طرح کشاورزی زمینه اشتغال برای 24 تن فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، در مجموع همزمان با هفته دولت 14 طرح کشاورزی با اعتباری بیش از 52 میلیارد ریال در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
سطح زیر کشت باغ های ملایر 21 هزارو 318 هکتار است و سالانه بیش از 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.