به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز دوشنبه در اجلاس بین المللی همدان 2018 افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین انتخاب شده است و امروز پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی به حق به همدان داده شد تا این رویداد در همدان برگزار شود.
وی با بیان اینکه همدان جایگاه ویژه ای در طول تاریخ داشته است افزود: همدان با داشتن مدنیت سه هزار و 300 ساله جایگاهی متفاوت در دنیا دارد و هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همدان یک هزار و 800 جاذبه گردشگری را در خود جای داده است و با قدرت خود را به دنیا معرفی می کند.
حاجی بابایی اظهار داشت: همدان شهری است که یک هزار و 100 سال قبل از میلاد اولین ساختار سیاسی و اداری در آن به وجود آمده است.
وی خاطرنشان کرد: در طول دهه های گذشته همدان نتوانسته خود را به دنیا، آسیا و حتی ایران معرفی کند.
وی ادامه داد: همدان جزو استانهایی است که می تواند نقش آفرینی منطقه ای در کشور داشته باشد چون این شهر اولین مدنیت و اولین گام سیاسی و حکومت داری را داشته است.
به گزارش ایرنا، در این اجلاس فراملی وزیران و سفیران چند کشور آسیایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و دبیرکل ACD (اتحادیه همکاری های آسیایی) شرکت کردند.
همدان از پنجم شهریور به مدت 2 روز میزبان مهمانان خارجی شامل وزرای خارجی چند کشور آسیایی، دبیر کل ACD و چندتن از مسئولان ملی است.
پس از اجلاس امروز، پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید از مناطق گردشگری استان همدان شامل گنجنامه، غار علیصدر، پیاده راه بوعلی، آرامگاه استر‌ومردخای، راسته بازار همدان و شهر سفال لالجین و در روز دوم این گردهمایی نشست های دوجانبه و چند جانبه بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و مسئولان خارجی برگزار می شود.
انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی، مهمترین رویداد گردشگری کشورمان در سال 97 محسوب می شود که برنامه‌های گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است.
پیشتر در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در چین، پیشنهاد انتخاب همدان به‌ عنوان پایتخت گردشگری آسیا از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که مورد موافقت اعضای این اجلاس قرار گرفت.
همچنین شهریور سال گذشته سازمان جهانی گردشگری، با پیشنهاد میزبانی یک رویداد بین المللی در بیست‌ و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری موافقت کرد.
با این رخداد مهم، همدان در سال 2018 میزبان بیش از 150 کشور و 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری در آبانماه امسال است.
این اجلاس که برای نخستین ‌بار در ایران برگزار می شود، رونق گردشگری خارجی به کشور و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی بشمار می رود.
برگزاری این 2 رویداد مهم بین المللی در سال 2018 به میزبانی همدان، بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت بالای حوزه گردشگری این استان به جهانیان است که می تواند زمینه ساز افزایش آمار گردشگران خارجی و شتاب گیری روند توسعه همه جانبه این استان باشد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.