به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز شنبه به مناسبت هفته دولت در دیدار با فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران این شهرستان اظهار داشت: مسئولان باید کارآمد باشند و برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کارآمدی مسئولان، مشروعیت مسئولان را در گروی این مولفه دانست و افزود: دولت کارآمد شاخصه هایی همچون انقلابی گری، تخصص و تعهد، مجاهدت، خستگی ناپذیری، فساد ستیزی و پویایی دارد.
امام جمعه ملایر ابراز امیدواری کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با احساس وظیفه در این برهه حساس، بتوانند بهترین خدمات عمرانی را ارائه دهند و آثار اجتماعی خوبی را از خود به یادگار بگذارند.
حجت الاسلام برقراری دولت را مهمترین نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: گفتمان دولت و ارزش هایی که به آن پای بند است، همگی باید انقلابی باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود در کنار فعالیت هایی همچون سیاسی و اقتصادی، اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیز لحاظ شود، ادامه داد: دولت باید ارزش های انقلابی را در کنار فعالیت های سیاسی حفظ کند.
امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه مدیران انقلابی باید نسبت به مردم دلسوز باشند و نگاه آنها به توانمندی های داخلی و رسیدن به خودکفایی باشد، گفتمان انقلاب اسلامی را یک گفتمان دینی دانست.
حجت الاسلام برقراری دانش، اطلاعات و آگاهی را از دیگر ویژگی های دولتمردان در دولت کارآمد برشمرد و اظهار داشت: مسئولان در این عرصه باید جهادی کار کنند و در قید و بند کار ساعتی نباشند.
وی با تاکید بر اینکه دولت کارآمد باید گلوگاه های فساد را ببندد، ادامه داد: مدیران ما باید نگاه ویژه ای به حفظ بیت المال داشته باشند و توصیه های حکومت داری امیرالمومنین(ع) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
حجت الاسلام برقراری همچنین پویایی، جوان گرایی و استفاده از تجربه بزرگان را در امر مدیریت از دیگر شاخصه های دولت کارآمد عنوان و بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در برخورد با دشمنان از موضع قدرت وارد شویم.
به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.