به گزارش ایرنا، امام جمعه همدان روز شنبه در این آیین گفت: یک پزشک انسان را از مرگ نجات می دهد و این کار به مثابه زنده کردن یک جهان و جامعه است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با اشاره به ضرورت تجلیل از بزرگانی همچون بوعلی سینا، افزود: یکی از سنت های ثابت الهی پرورش افرادی است که الگو و سرمشق دیگران باشند؛ در غیر اینصورت جهان از تکامل باز می ماند و در خاموشی غرق می شود.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: ابن سینا به علت قبول نداشتن 'حرکت جوهری' و 'اتحاد عاقل به معقول' مورد نقد قرار گرفته است.
آیت الله طه محمدی با عنوان اینکه بوعلی به تنهایی جهان را فتح کرده است، گفت: درخشش ابن سینا در علوم و فنون بیش از طب است اما به علت اقبال و توجه مردم به طب، این حوزه نمود بیشتری دارد.
وی اضافه کرد: وجود شخصیتی نظیر بوعلی سینا موجب شکل گرفتن حرکتی رو به جلو در علوم پزشکی ایران شد و هم اینک برای درمان بیماری نیازی به مراجعه به خارج از کشور نیست.
امام جمعه همدان اظهار داشت: افراد بیشتر جنبه مادی بوعلی سینا را مد نظر دارند در حالیکه این دانشمند ایرانی از منظر معنویت نیز شاخص بوده اما نادیده گرفته شده است.
آیت الله طه محمدی طرح ادعای مسلمان نبودن بوعلی سینا را ظلمی بزرگ دانست و افزود: این عالم هر سه روز قرآن را ختم می کرد و برای رفع مشکل نماز اقامه می کرد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.