حمید بادامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره شهروندان برگزیده همدان از سال گذشته شروع شد و در فراخوان صورت گرفته یک هزار تن شرکت کردند.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست جشنواره 180 پرونده پذیرفته شده در 25 جلسه فرایند داوری که از استادان برجسته دانشگاهی و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.
بادامی با بیان اینکه این جشنواره در 6 بخش برگزار شد و در نهایت 68 شهروند برگزیده شدند ادامه داد: در این جشنواره 10 شهروند برگزیده، 13 مفاخر ارزنده و 25 شهروند نمونه از حوزه معلمان، مهندسان و پزشکان تجلیل می شوند.
رئیس ستاد جشنواره شهروندان برگزیده همدان افزود: همچنین 12 شهروند نمونه 12 ناحیه مدیریت شهری که در سال های گذشته کمک رسان اهداف اجرایی شهرداری و شورا بوده اند، یک محیط زیست نمونه و یک فرد برگزیده در حوزه انرژی های تجدید پذیر در این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.
بادامی بیان کرد: همچنین در این جشنواره شهردار همدان کلید شهر را به شهروند افتخاری همدان اعطا می کند.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: از کارمند نمونه حوزه پاکبان، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و آتش نشانی شهرداری همدان نیز تجلیل می شود.
بادامی با اشاره به بخش جانبی این جشنواره گفت: سه عکس موبایلی و سه عکس حرفه ای منتخب جشنواره جانبی نیز تقدیر می شوند.
وی ادامه داد: به برگزیدگان کارت شهروندی که شامل خدمات شهری در حوزه های مختلف است لوح و بن سفر اعطا می شود.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اعتراض برخی از ثبت نام کنندگان به دلیل انتخاب نشدن به عنوان شهروند برگزیده گفت: پرونده تمامی افراد و امتیازهای آنان مشخص است و هر فردی معترض بود می تواند برای شفاف سازی به دبیرخانه جشنواره مراجعه کند.

** انتخاب شهروندان برگزیده سالانه شد
سخنگوی شورای شهر همدان نیز گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر همدان، جشنواره شهروندان برگزیده به صورت سالانه برگزار می شود.
کامران گردان با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در معرفی شهروندان برگزیده گفت: رسانه ها باید برای دوره آینده جشنواره شهروندان نمونه را معرفی کنند.
وی اضافه کرد: رسانه ها کمک فکری بسیار خوبی در انتخاب شهروندان برگزیده خواهند داشت و سال آینده به مراتب این جشنواره با کیفیت بالاتری برگزار می شود.
آیین تجلیل از شهروندان برگزیده روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.
شهرستان همدان 600 هزار جمعیت دارد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.