به گزارش ایرنا، همدان برای نخستین بار در تاریخ ورزش این استان توانسته است بیشترین سهمیه ادوار گذشته بازی های آسیایی را کسب کند.
در واقع این استان به نسبت دوره گذشته بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی، به لحاظ آمار ورزشکاران شرکت کننده با رشد سه برابر مواجه است.
بسیاری از کارشناسان ورزشی همدان، شانس مدال آوری این استان در بازی های آسیایی را در رشته های قایقرانی، کبدی و ووشو می دانند.
با این حال ملی پوشان همدانی اعزامی به این رقابت ها نیز امید فراوانی به کسب مدال دارند.
** اهتزاز پرچم ایران افتخار بزرگی است
آرزو حکیمی بدون تردید یکی از پرافتخار ترین بانوان ورزشکار همدانی به شمار می رود ، وی نخستین بانوی ایرانی بود که توانست سهمیه المپیک را کسب کند هر چند تاکنون در این عرصه به مدال نرسیده است.
اما این بانوی همدانی همواره در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی جزو بهترین ها بوده است.
حکیمی درباره بازی های آسیایی 2018 اندونزی می گوید: تصاحب مدال طلا برای همه ملی پوشان ارزش بالایی دارد اما به عنوان بانوی ایرانی که با حجاب در میادین حاضر می شویم، اهتزاز پرچم و حضور با حجاب در سکوی قهرمانی افتخار بزرگی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه رقابت های ورزشی هیچ گاه قابل پیش بینی نیست ابراز امیدواری کرد مدال برنز دور قبل بازی های آسیایی را این بار ارتقا دهد هر چند حریفان سر سختی در پیش دارد.
حکیمی خاطرنشان کرد: چندین سال تمرین و اردوهای منظم و مستمر را پشت سرگذاشتم و خیلی ها در این سال ها کمک کردند و امیدوارم در بازی های آسیایی به موفقیت لازم دست یابم.
این بانوی قایقرانی همدان قرار است در کایاک تک نفره 200 متر و 2 نفره 500 متر به همراه هدیه کاظمی دیگر ملی پوش کشورمان در بازی های آسیایی با سایر حریفان رقابت کند.
** برای مدال با حریفان شرق آسیا می جنگیم
مریم امیدی پارسا بدون تردید یکی از امیدهای قایقرانی تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی است.
این بانوی همدانی در سال های اخیر موفقیت های ارزنده ای را در رشته روئینگ به دست آورده و یکی از مدال آوران آسیایی تیم ملی قایقرانی کشورمان به شمار می رود.
امیدی پارسا درباره بازی های آسیایی این چنین می گوید: با وجود آمادگی مناسب انتظار رقابت سختی در بازی‌ها با توجه به شناخت لازم از حریفان قدرتمند حاضر در مسابقات آسیایی دارم.
وی اضافه کرد: کشورهای حاضر در این مسابقات به ویژه چین، کره جنوبی، ژاپن و اندونزی حریفان اصلی کشورمان به شمار می روند اما هدف ما رسیدن به مدال و بالا بردن پرچم مقدس کشورمان است.
امیدی پارسا خاطرنشان کرد: ماه ها تمرین و دوری از خانواده باید پایانی خوش برای ما در بازی های آسیایی داشته باشد و همه تلاش خود را برای کسب مدال خواهیم کرد.
وی افزود: در روئینگ چهار نفره سبک وزن همراه نازنین رحمانی، مهسا جاور و مریم کرمی و در قایق دو نفره همراه نازنین رحمانی به مصاف حریفان می‌روم و همه ملی پوشان قایقرانی به دنبال رسیدن به مدال های ارزشمند در این بازی ها هستند.
این قایقران همدانی یادآور شد: می دانیم که ارزش کسب مدال در بازی های آسیایی به مراتب بالاترین جایگاه را در قاره آسیا دارد و می خواهیم برای کشورمان افتخارآفرین باشیم.
** با بهترین شرایط به دیدار حریفان می روم
آذر کولیوند ملی پوش کوراش کشورمان تنها نماینده استان همدان اعزامی به بازی های آسیایی در این رشته ورزشی است.
این بانوی ملی پوش همدانی در خصوص بازی های آسیایی 2018 اندونزی می گوید: با بهترین شرایط آمادگی به مصاف حریفان خارجی می روم.
کولیوند افزود: تمامی اردوهای تمرینی را با موفقیت پشت سر گذاشته ام و تا به حال این چنین آماده و با انگیزه نبوده ام.
وی اضافه کرد: برای حضور در بازی های آسیایی لحظه شماری می کنم و تنها هدفم دستیابی به مدال آسیایی است.
کولیوند خاطرنشان کرد: می خواهم با دست پر به ایران بازگردم و در این مسیر سخت انگیزه و تلاش راه رسیدن به موفقیت است.
** کبدی شانس اصلی مدال است
ملی پوش همدانی کبدی کشور گفت: این رشته ورزشی شانس اصلی کاروان اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی برای کسب مدال است منتهی تمام تلاش خود را برای کسب مدال طلا بکار می گیریم.
حمید میرزایی نادر افزود: برای رسیدن به سکوی قهرمانی تلاش می کنیم و اردوهای پرفشار و سنگینی را نیز پشت سر گذاشته ایم و هند و پاکستان حریفان اصلی و قدر تیم ملی کبدی ایران برای تصاحب سکوی قهرمانی بازی های آسیایی 2018 در جاکارتا اندونزی هستند.
وی اضافه کرد: ما فقط برای کسب عنوان قهرمانی به میدان می رویم و معتقدم شکست هند نیز دور از دسترس نیست و می توانیم به مدال طلا برسیم.
این ملی پوش کبودرآهنگی خاطرنشان کرد: تیم کشورمان یکی از آماده ترین دورهای بدنی خود را پشت سر می گذارد و امیدهای فراوانی برای قهرمانی داریم.
** بدون مدال باز نمی گردم
ووشوکار ملی پوش نهاوندی نیز درباره حضورش در بازی های آسیایی گفت: بدون مدال باز نمی گردم و مطمئن باشید که نماینده موفقی برای کشورم خواهم بود.
فرود مظفری افزود: در بهترین شرایط بدنی بسر می‌ برم و با توجه به آمادگی بدنی که دارم به طور حتم در بازیهای آسیایی مدال می‌گیرم.
وی خاطرنشان کرد: فدراسیون حساب ویژه ای برای کسب مدالم در بازی های آسیایی باز کرده است و این وظیفه ام را سنگین تر می کند.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده، فرود ظفری در ووشو، مبینا عزیزی در جودو، آذر کولیوند در کوراش، مریم امیدی پارسا، آرزو حکیمی و مریم کرمی در قایقرانی، مه لقا جام بزرگ در تیراندازی و حمید میرزایی نادر در کبدی هشت ورزشکار همدانی هستند که سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را کسب کرده اند.
ملی پوشان همدانی از هفته آینده رقابت خود را در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی آغاز می کنند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.