به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت در جلسه اعضای شورای سیاست گذاری همدان 2018 تاکید کرد: تحقق این مهم در گرو برگزاری رویدادهای بین المللی همدان 2018 در شان نام دیار هگمتانه است.
وی با اشاره به اینکه همدان از پنجم تا هفتم شهریور امسال میزبان رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیاست، افزود: این رویداد باید زمینه ساز رونق افتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه گردشگری استان باشد.
نیکبخت گزارش ها و برنامه های ارایه شده توسط اعضای ستاد همدان 2018 را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این برنامه ها به شرط آنکه آبرومند و در شان نام همدان برگزار شود، تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار همدان اظهار داشت: در مراسم این رویداد علاوه بر مهمانان داخلی مهمانان خارجی هم حضور می یابند.
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه رویداد همدان 2018 با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار می شود، بیان کرد: باتوجه به اینکه برگزاری این رویداد همزمان با آغاز هفته دولت است، طرح های آماده افتتاح هفته دولت نیز با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.
نیکبخت با اشاره به اینکه این رویداد تنها مختص به شهر همدان نیست و بخش زیادی از فعالیت ها در شهرستان های استان برگزار می شود، اضافه کرد: تاکید دارم تعدادی از مهمانان و شرکت کنندگان خارجی این رویداد فراملی به شهرستان ها بروند تا بتوانیم از این طریق سرمایه گذار برای جاذبه های گردشکری مناطق مختلف استان جذب کنیم.
استاندار همدان گفت: تلاش داریم برای میزبانی این رویداد مهم همه ارکان جامعه مشارکت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی همدان همزمان با رویداد فراملی 2018 با حضور هنرمندان کشور در این استان خبر داد.
علی مالمیر با اشاره به اینکه در آستانه رویداد 2018 هستیم و زمان اندکی باقی مانده است، گفت: باید اقدامات، هماهنگی ها و نشست های پایانی را برای این رویداد انجام دهیم تا بتوانیم با کمک مردم و مسئولان میزبان خوب و شایسته ای باشیم.
وی ادامه داد: همایش همدان 2018 از پنجم تا هفتم شهریور امسال برگزار می شود که در این مدت مهمانان خارجی حضور می یابند.
مالمیربه برنامه های رویداد همدان 2018 اشاره کرد و گفت: آیین افتتاحیه کنفرانس رویداد 2018 همدان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، جشن مردمی در تپه عباس آباد، سه پنل تخصصی، بازدید از غار علیصدر و شهر لالجین و تور برای مسافران خارجی و ادای احترام به مقام بوعلی سینا از برنامه های این رویداد خواهد بود.
این مسئول خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا با تبلیغات و بیلبوردها شهری رنگ و بوی رویداد 2018 را در همدان داشته باشیم.
همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
9896/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.