به گزارش ایرنا، کاردکس به کاربرگی اطلاق می شود که در آن برنامه مراقبت های پرستاری روزانه بیمار بستری در بخش، ثبت می شود و الکترونیکی شدن دستورات پزشک، استقرار الکترونیک پرونده بیمه شدگان و خدمات پرستاری الکترونیکی از مزیت های این طرح اعلام می شود.
کاهش کاغذ بازی و خطاهای پزشکی و اصلاح و بهینه کردن ارائه خدمات پزشکی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح کاردکس الکترونیکی پرستاری اعلام شده است.
طرح کاردکس الکترونیکی پیشتر به صورت پایلوت در بیمارستان های تامین اجتماعی پیامبر اعظم( ص) کرمان و امیرالمومنین(ع) اهواز آغاز شده بود و با اجرای شدن این طرح در همدان دیگر کاردکس دستی در بیمارستان های تامین اجتماعی جمع آوری می شود.
معان پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه رونمایی از این طرح گفت: طرح اعتبار بخشی نیز به صورت الکترونیک هم اینک در سه شهر استان کرمانشاه در حال اجراست.
مریم حضرتی افزود: سامانه ای ایجاد کردند که همه سوپر وایزرها با استفاده از یک نرم افزار می توانند کار اعتبار بخشی را انجام دهند.
وی اظهار داشت: هر چند زیر ساخت های لازم برای اجرای طرح کاردکس الکترونیک رد برخی مناطق فراهم نیست اما این وزارتخانه درصدد تعمیم این فرایند به تمامی بیمارستان هاست.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.