مامک هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نیمی از شرکت کنندگان در این دوره پزشکان همدانی بودند افزود: پزشکانی حاضر در این دوره می توانند بر مبنای آئین نامه به مردم خدمات ارائه دهند.
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: این دوره پیشتر از سوی وزارت بهداشت برای پزشکان شاغل برگزار شده بود اما برای نخستین بار در همدان برای پزشکان عمومی دارای مطب برگزار شد.
هاشمی ادامه داد: با برگزاری این دوره نحوه ارائه خدمات در بخش طب سنتی ساماندهی شد تا پزشکان سلیقه ای اقدام به تجویز دارو برای بیمار نکنند.
وی با عنوان اینکه در این دوره آموزشی از اساتید مجرب و توانمند استفاده شده است بیان کرد: پزشکان حاضر در دوره طب ایرانی خدمات قابل ارائه مجاز و قانونی را فرا گرفته و با میزان تعرفه خدمات نیز آشنا شدند.
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برخی پزشکان عمومی، به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات طب سنتی می کنند که اخطار و تذکرهای لازم به این طیف از پزشکان ارائه و از آنها برای حضور در دوره های آموزشی درخواست شده است.
هاشمی با عنوان اینکه سه متخصص طب سنتی در همدان مطب دارند اظهار داشت: 3 پزشک متخصص در درمانگاه بدیع الحکما به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند و پنج تن نیز در حال گذراندن دوره پی اچ دی هستند.
گفتنی است؛بیش از 100 عطاری در همدان فعال است.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.