به گزارش ایرنا امید وفایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش فیلم 258 فیلم داستانی، 102 فیلم مستند، 31 اثر پویانمایی و 50 فیلم تجربی(تجربه گرا) به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
وی افزود: در بخش عکس یک هزارو هفت تک عکس و 475 مجموعه عکس و در بخش فیلمنامه 395 اثر در بخش آزاد و 38 اثر در بخش اقتباسی ارسال شده است.
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر بیان کرد: در حال حاضر این آثار در مرحله انتخاب است و اواخر مردادماه منتخبان در بخش های مختلف اعلام می شود.
وفایی با بیان اینکه داوران جشنواره آگر از داوران برجسته کشور و پیشکسوتان این عرصه هستند ادامه داد: تفاهم نامه برگزاری شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان میان فرمانداری ویژه ملایر و انجمن سینمای جوان ایران امضا شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 80 درصد از اعتبارات این جشنواره تامین شده است و پیش بینی می شود بیش از 250 میهمان در این جشنواره حضور پیدا کنند.
وفایی 'مسعود جعفری جوزانی' کارگردان و نویسنده برجسته کشوری را یکی از مهمانان ویژه این جشنواره عنوان کرد و افزود: عکاسان، هنرمندان مطرح کشوری، داوران و 30 تن در بخش دانش افزایی از دیگر مهمانان این جشنواره هستند.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'آگر' با اشاره به تشکیل 11 کمیته زیرمجموعه جشنواره گفت: علاوه بر بخش های جنبی، بخش جنبی مبل و منبت نیز در این جشنواره پیش بینی شده است.
وفایی یادآور شد: انجمن سینمای جوانان در حیطه مبل و منبت نسبت به تولید فیلم های داستانی اقدام کرده است که بستری مناسب برای معرفی و شناساندن مبل و منبت ملایر در عرصه ملی و بین المللی است.
وی تاکید کرد: علاقه مندان می توانند در 2 بخش فیلم و عکس در حوزه مبل و منبت تا پنجم شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وفایی ضمن تقدیر از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نسبت به جشنواره آگر بیان کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تفاهم نامه ای را برای تولید فیلم در شهرستان های استان امضا کرد.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان آگر گفت: مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر و سینما بهمن برای اجرای این جشنواره مهیا است و دبیرخانه جشنواره نیز به ساختمان سرای اهل قلم در میدان شهید جوکار منتقل شده است.
وفایی بیان کرد: 10 تیزر تبلیغاتی برای جشنواره آگر طراحی و ساخته شده است و در حال رایزنی برای پخش این تیزرها از شبکه استانی هستیم.
وی خواستار همراهی و کمک رسانه ها به عنوان بازوان توانمند برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره شد و افزود: تمبر یادبود این جشنواره همزمان با آغاز جشنواره رونمایی می شود و لوگو و پوستر جشنواره آگر نیز طراحی شده است.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان از 15 تا 18 شهریورماه به مدت چهار روز در شهرستان ملایر برگزار می شود.
استان های همدان، هرمزگان، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی در این جشنواره حضور دارند.
7528/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.