وهب مختاران روز شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآوری کرد: این دوره های آموزشی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.
وی یادآوری کرد: آموزش زنان سرپرست خانوار در پنج استان کشور از 2 ماه پایانی سال گذشته آغاز شد و تا پایان امسال ادامه دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان افزود: 17 کارگاه تولیدی آموزشی در این زمینه با اشتغال 120 نفر در آموزش فنی و حرفه ای فعال شد و هم اکنون علاوه بر مراکز فنی و حرفه ای در کارگاه های روستایی و عشایری نیز آموزش های مهارتی به متقاضیان آموزش داده می شود.
وی گفت: مهارت آموزی فنی و حرفه ای در سکونتگاه‌ ها، مراکز ثابت، کارگاه‌ ها، زندان ها، دانشگاه‌ ها و کارگاه های عشایری در حال انجام است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان با بیان اینکه 190 آموزشگاه فعال در این استان وجود دارد اظهار داشت: مجموع آموزش های فنی و حرفه ای این استان در بخش آموزش صنایع مختلف تا پایان سه ماهه نخست سال جاری 37 هزار و 743 نفر ساعت بوده است.
وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی حلقه ی مفقوده در اشتغال و اقتصاد است افزود: تولید ثروت در گرو گذراندن دوره های مهارتی است.
650 حرفه در قالب 55 رشته در فنی و حرفه ای همدان آموزش داده می شود.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.