سیلوا صلح میزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم پزشکی هلال احمر همدان متشکل از دندانپزشک، پزشک عمومی، ماما، روانشناس و فیزیوتراپ در قالب کاروان سلامت به این منطقه اعزام شدند و از 12 مرداد امسال به مدت یک هفته در روستای دیهی از توابع شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان حضور یافتند.
وی بیان کرد: پزشک عمومی حاضر در این تیم در این مدت زمان یک هزار و 443 تن را ویزیت کرد همچنین بخش مامایی 246 تن را ویزیت کردند.
صلح میرزایی اظهار داشت: تمام خدمات پزشکی این کاروان شامل ویزیت، دندانپزشکی، تزریقات و پانسمان برای روستاییان مهرستان به طور رایگان انجام شد.
وی انجام 222 مورد معاینه توسط فیزیوتراپ، استفاده 117 بیمار از خدمات پزشک روانشناس، 350 مورد معاینه دندانپزشکی، ترمیم، جراحی، کشیدن و جرم گیری دندان برای 213 نفر و یک هزار و 136 مورد تزریقات، پانسمان و سرم تراپی را از دیگر خدمات صورت گرفته برای بیماران این منطقه برشمرد.
به گزارش ایرنا خشکسالی در حدود 20 سال اخیر در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود بارش ها، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
گفتنی است؛ کاروان سلامت هلال احمر این استان در قالب نیروهای داوطلب هلال احمر متشکل از 13 پزشک متخصص و 23 نیروی پشتیبانی در اردیبهشت امسال نیز در منطقه سر پل ذهاب کرمانشاه به ویزیت رایگان بیماران این منطقه پرداختند.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.