به گزارش ایرنا آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان بیان کرد: محتکران جنس را با قیمت مناسب خریداری و احتکار کرده و پس از گران شدن کالا، جنس را چند برابر قیمت می فروشند این افراد هر چند سود زیادی کسب می کنند اما این درآمد نامشروع و حرام است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: احتکار کالاهای اساسی و ارزاق مردم بسیار بدتر از دزدی و سرقت کالا است و محتکر در قیامت باید به تمامی افراد جامعه پاسخگو باشد.
آیت الله طه محمدی یادآوری کرد: پیشتر برای فرد بازاری کلاس کسب و کار حلال برگزار می شد اما هم اینک این نوع دوره ها حذف شده و هدف افراد از کسب و کار تنها کسب مادیات به هر قیمتی است.
عضو خبرگان رهبری گفت: عده ای چرا با احتکار کالا و گرانفروشی به بهانه نوسان قیمت در بازار به برادر و خواهر مومن و هموطن خود آسیب می زنند در حالیکه این نوع درآمد حرام و دزدی است.
آیت الله طه محمدی با بیان ضرورت پرهیز از اسراف بیان کرد: مهمانی های مجلل و شلوغ مورد تایید اسلام نیست بلکه مراسم های ساده، ازدواج آسان و مجالس ترحیم با کمترین هزینه تاکید شده است.
امام جمعه همدان افزود: رسم و رسوم های غلط از جمله حضور در منزل خانواده متوفی در روز تشییع جنازه باید حذف شود.
آیت الله محمدی توضیح داد: طبق روایات تا سه روز خوردن غذا در منزل متوفی مکروه است و این بدان معنا است که ما باید تا سه روز غذا به خانه متوفی ببریم تا آنها به عزاداری بپردازند.
وی گفت: عامل بخشی از سونامی اقتصادی جامعه مردم هستند و طبق احادیث بیشتر عامل جهنمی شدن مردم دینار سرخ و درهم سفید یا همان اسکناس و دلار امروزی است.
امام جمعه همدان دلار را عامل جهنمی شدن افراد دانست و افزود: کمینگاه شیطان برای شکار فرزندان آدم، مال دنیا است بنابراین باید خیلی مراقب دسیسه های شیطان بود.
آیت الله طه محمدی اضافه کرد: اگر انسان در این کمینگاه به دام شیطان بیفتد تمامی خوراک و پوشاک او آلوده به حرام می شود.
آیین عبادی و سیاسی جمعه در 22 نقطه استان همدان برگزار می شود
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.