به گزارش ایرنا سعید کتابی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی جشنواره منطقه ای سینمای جوان در شهرستان ملایر اظهار داشت: تفاهم نامه این رخداد بزرگ فرهنگی و هنری بین فرمانداری ویژه ملایر و سینمای جوان کشور منعقد شده است.
وی تاکید کرد: باید ظرفیت های گردشگری ملایر را در قالب برنامه های شاخص رویداد همدان 2018، در این جشنواره منطقه ای فرهنگی و هنری معرفی کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر وجود هنرمندان شاخص کشوری را ویژگی بارز این شهرستان برشمرد و بیان کرد: ملایر از نظر فرهنگی یکی از شهرستان های اثرگذار استان و کشور است.
کتابی با بیان اینکه ملایر با برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'آگر' می تواند نقش خود را در این رویداد بین المللی ایفا کند، افزود: این فعالیت فرهنگی و هنری کمتر از سایر فعالیت هایی چون عمرانی نیست.
وی خواستار همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و تشکیل کمیته های مرتبط با این جشنواره شد و ادامه داد: همزمان با این جشنواره هنرمندان بسیاری به این شهرستان سفر می کنند که نقطه قوتی در این حوزه است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به اینکه جشنواره ملی مبل و منبت از 31 مرداد تا هشتم شهریور در ملایر برگزار می شود، با آمادگی کامل به استقبال جشنواره منطقه ای سینمای جوان می رویم.
کتابی اجرای برنامه های بزرگ فرهنگی را زمینه ساز توسعه همه جانبه ملایر دانست و شناسایی و معرفی استعدادهای فرهنگی و هنری در حوزه فیلم، عکس و فیلنامه را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.
معاون امور هنری و سینمایی اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز ملایر را در برگزاری جشنواره های بزرگ هنری و سینمایی موفق خواند و گفت: این شهرستان از نظر فرهنگی و هنری در کشور حرف برای گفتن دارد.
نصرت الله رمضانی با اشاره به توان و استعداد بالای هنرمندان ملایر در حوزه های مختلف بیان کرد: همدان نیز برای برگزاری شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان کشور در کنار ملایر و آماده همکاری و مساعدت است.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'آگر' نیز گفت: ملایر از 15 تا 18 شهریورماه امسال میزبان 11 استان کشور است که در کنار شهرهای تبریز و اردبیل شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان را برگزار می کند.
امید وفایی افزود: تاکنون 2 هزارو 530 اثر به دبیرخانه جشنواره در سه موضوع فیلم، عکس و فیلمنامه ارسال شده است و با استقبال هنرمندان حدود 500 فیلمنامه و 700 فیلم به این جشنواره رسیده است.
وی ادامه داد: بیش از 250 تن از هنرمندان، عکاسان، فیلمسازان و استاتید سینما و چهره های هنری کشور همچون مسعود جعفری جوزانی مهمان این جشنواره هستند و هومن سیدی به عنوان یکی از داوران جشنواره حضور دارد.
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر بیان کرد: با توجه به ملی شدن منبت ملایر، بخش جنبی برای مبل و منبت در این جشنواره در نظر گرفته شد و تاکنون در زمینه فیلم و عکس آثار زیادی از سوی هنرمندان ملایری ارسال شده است.
وفایی با بیان اینکه در تلاش برای پخش زنده این جشنواره و تیزر تبلیغاتی آن از رسانه استانی و شبکه های سراسری هستیم، افزود: کتاب جشنواره نیز در حال طراحی است که برای چاپ آن نیازمند همکاری و مساعدت هستیم.
وی همچنین برگزاری کارگاه های دانش افزایی و ورک شاپ های تخصصی در حوزه فیلم، عکس و فیلمنامه را از دیگر برنامه های جنبی جشنواره برشمرد و خواستار همراهی و مشارکت نهادهای مرتبط در تامین و آماده سازی مکان های اقامت مهمانان جشنواره، چاپ کتاب جشنواره و تبلیغات گسترده شهری شد.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از 15 تا 18 شهریور ماه به مدت چهار در استان همدان شهر ملایر برگزار می شود که 11 استان کشور در این جشنواره حضور دارند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.