به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن مجموعه شهدای استانداری و با حضور اصحاب رسانه استان همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رسانه از جمله شهید صارمی افزود: روز خبرنگار روز بزرگی است چراکه فعالان این حوزه در واقع چشم و گوش مردم هستند.
وی ادامه داد: کار خبرنگاران کمتر از رسالت پیامبران نیست زیرا خبرنگاران با آگاهی دادن به جامعه در شناساندن مسیر درست نقش بسزایی دارند.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: کشور ما امروز هدف استکبار جهانی قرار گرفته و این نشان دهنده آن است که دشمنان چشم ندارند پیشرفت و بزرگی ایران را ببینند.
وی تصریح کرد: عبور از شرایط اقتصادی امروز کشور از طریق کمک مردم و هدایت گری رهبر معظم انقلاب، مسئولان و خبرنگاران امکان پذیر است.
نیکبخت اظهار داشت: در شرایط امروز وظیفه رسانه های داخلی سنگین تر از گذشته است و باید در برابر تلاش رسانه های بیگانه که علیه ایران تبلیغ می کنند، بهتر وارد عمل شوند.
استاندار همدان با تاکید بر امید بخشی به مردم و جامعه اضافه کرد: اعتماد سازی باید مهمترین دغدغه امروز اهالی رسانه باشد و فعالان این قشر بدانند که با قلم و اندیشه خود نقش بسزایی در نشاط آفرینی و آرامش جامعه ایفا می کنند.
نیکبخت از رسانه‌ها خواست نقادی را در برنامه‌های خود داشته باشند و در عین حال دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات دولت را نیز بازگو کنند.
وی با بیان اینکه هیچ روزنامه‌ای در استان همدان تعطیل نشده است، گفت: باید به سرعت مطالبات مطبوعات استان شناسایی و به موقع پرداخت شود.
استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ روزنامه‌ای برای ما خاص نیست، تاکید کرد: آگهی‌های تبلیغاتی و دولتی باید عادلانه در بین رسانه‌ها توزیع شود.
وی با اشاره به روند انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان، گفت: بنده پس از رایزنی هایی که با وزارت ارشاد داشتم علیرضا درویش نژاد را انتخاب کردم و مطمئنم می‌تواند در حوزه فرهنگی استان موثر باشد.
نیکبخت از شخص مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خواست مسائل رسانه‌ای‌ و بخش فرهنگی را پیگیری کند و افزود: مدیران برای پیشبرد کارها باید در مرکز حضور داشته باشند و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
استاندار همدان گریزی به ظرافت و سختی کار خبرنگاران زد و افزود: حساسیت کار خبررسانی بسیار بالاست و فعالان این حوزه باید مراقب باشند که در عین مطالبه‌گری، مطالب را درست و صحیح به جامعه منتقل کنند.
وی با تاکید بر اینکه تمام فرمانداری‌ها باید اشتراک نشریه های استانی را داشته باشند، گفت: برخی از ادارات از این کار ممانعت و به زعم خود صرفه صرفه‌جویی می کنند در حالی که بنده معتقدم در آگاهی نباید صرفه‌جویی کرد.
نیکبخت خواستار تبلیغ رویدادهای گردشگری همدان 2018 توسط رسانه ها شد و گفت: همدان مهمترین، فرهنگی‌ترین و شایسته‌ترین استان کشور است و باید از این رهگذر ایران را به جهان معرفی کنیم.
9896/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.