حجت الاسلام احد آزادیخواه روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رسانه ها ظرفیت بسیار خوبی برای مقابله هوشمندانه با فساد مالی و اداری هستند.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه اخبار و اطلاعات دقیق و درست از سوی رسانه ها به مردم برسد، مبادی فساد اداری و مالی را شناسایی و به موقع و هوشمندانه وارد عمل شوند، آن زمان به عنوان نهاد بازدارنده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم افزود: امروز می بینیم که این اتفاق از سوی رسانه ها در کشور افتاده است و گزارش هایی که در اختیار برخی رسانه ها قرار می گیرد، بازدارندگی ایجاد کرده است.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سنتی، نوین و مدرن رسانه در حوزه خبر استفاده کرد گفت: در حال حاضر که انتقال اخبار به صورت دیجیتالی و مدرن صورت می گیرد، این یک فرصت و ارتقا نسبت به سال های پیشین است.
وی اضافه کرد: استفاده رسانه از ظرفیت های نوین و مدرن در صحت خبر، تنظیم درست خبر و سرعت انتقال اخبار بسیار اثرگذار است و در دهکده جهانی چنین اتفاقی خواهد افتاد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز آزادی در انتقال اخبار وجود دارد گفت: اگر این آزادی در چارچوب قانون اتفاق بیفتد، یک فرصت برای انتقال اخبار در کشور است، در غیراینصورت اگر قانون شکنی باشد، پذیرفتنی نیست.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم عرصه خبر و خبررسانی را یکی از مقدس ترین وظایف دانست و گفت: خبرنگار می تواند با قلم فرسایی خود کاری کند که روند رو به رشد حکومت اسلامی مشهودتر باشد.
حجت الاسلام آزادیخواه توجه جدی به این قشر از جامعه را ضروری دانست و افزود: لایحه جامع نظام رسانه طرحی بسیار خوب است که اگر از طرف دولت به کمیسیون فرهنگی مجلس بیاید، بهترین خدمت در حوزه امنیت شغلی و خدمات صنفی خبرنگاران تضمین می شود.
وی یادآور شد: از ابتدای دوره مجلس دهم منتظر ارایه این لایحه هستیم که تا این لحظه پاسخی داده نشده است و چنانچه این لایحه به مجلس بیاید و به نتیجه برسد، برخی از مطالبات اصحاب رسانه به آن توجه جدی می شود.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه خبرنگاران می توانند مردم را برای آینده روشن تر، امیدوار و مهیا کنند افزود: در شرایطی که در آماج حمله های خبری و رسانه ای دنیا هستیم، حرکت خبرنگار در خط مقدم جبهه فرهنگی و اطلاع رسانی است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک خبرنگار می تواند با انتقال صحیح اخبار، تحلیل هوشمندانه وقایع و انتقال صحیح مطالب به مردم آینده روشنی را برای مدیریت کشور ترسیم کند.
به گزارش ایرنا، 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.