رسول مالمیر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن به زوجین حدود 50 درصد هزینه خرید مسکن را تامین می کند.
وی توضیح داد: بانک مسکن به هر یک از زوجین که 300 میلیون ریال سپرده گذاری کنند پس از یکسال 600 میلیون ریال یعنی در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.
مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: با در نظر گرفتن 200 میلیون ریال وام جعاله می توان در مجموع با یک میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات و آورده زوجین یک خانه در قیمت متوسط شهر خریداری کرد.
مالمیر بیان کرد: با توجه به نوسان قیمت و افزایش نرخ مسکن در حال حاضر می توان با این مبلغ در قسمت هایی پایین تر از مناطق متوسط شهر خانه خریداری کرد.
وی درباره طرح مسکن یکم گفت: این طرح در دولت تدبیر امید با امید خانه دار کردن زوجین آغاز شد اما ابتدا اجرای آن به علت تبلیغات اندک با استقبال کمی روبرو شد.
مدیر شعب بانک مسکن همدان اضافه کرد: طبق آخرین آمار تاکنون هفت هزار و 718 شهروند برای دریافت وام مسکن یکم سپرده گذاری کردند که سهم شهرستان همدان 6 هزار و 156 فقره است.
مالمیر بیان کرد: به منظور احیای سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده اوراق به صورت با سود یارانه ای به انبوه سازان مسکن در این مناطق تعلق می گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین برای هدایت جوانان به خرید خانه در این مناطق، تسهیلات مسکن یکم با 6 درصد سود به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: با وجود استقبال اندک شهروندان در آغازین روزهای اجرای طرح مسکن یکم اما بانک مسکن همدان در افتتاح حساب پیشرو کشور است.
مالمیر ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیاست ارزی دولت شاهد رونق طرح مسکن یکم و خانه دار شدن افراد به ویژه زوج های جوان باشیم.
762 میلیارد و 478 میلیون ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن از ابتدای شکل گیری صندوق مسکن یکم تاکنون در این استان پرداخت شده است.
استان همدان دارای 35 شعبه بانک مسکن است که 20 شعبه آن در مرکز استان و 15 شعبه دیگر در 9 شهرستان تابعه قرار دارد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.