مهدی مجیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اسکیت استاندارد حدود چهار میلیون ریال قیمت دارد گفت: اسکیت هایی که در بازار به قیمت های یک و نیم میلیون ریال و نزدیک به این قیمت به فروش می رسد، پلاستیکی و فاقد استانداردهای لازم است.
وی بیان کرد: اسکیت هایی با بدنه پلاستیکی در بازار فراوان یافت می شود که برای پای علاقمندان به این رشته مضر بوده و به مرور آسیب های جدی را وارد می کند.
مجیدی خاطرنشان کرد: خانواده هایی که علاقمند به فعالیت فرزندان خود به رشته اسکیت هستند بهتر است از مربیان و کارشناسان هیات اسکیت استان همدان مشاوره بگیرند.
وی اظهار داشت: هم اینک هیات اسکیت همدان به مراجعه کنندگان برای تهیه کفش اسکیت فروشگاه های مورد تایید را معرفی می کند.
** کف پوش اسکیت جای هاکی بازان نیست
رئیس هیات اسکیت همدان در ادامه با اشاره به فعالیت اسکیت بازان همدانی در کف پوش استاندارد سالن تخصصی اسکیت گفت: از این کف پوش در کشور فقط چهار استان دارند که کم نظیر است.
مجیدی افزود: این کف پوش مختص ورزش اسکیت است اما در برخی مواقع دستگاه ورزش درخواست تمرین ورزشکاران هاکی را در این سالن می دهد که چوب هاکی بازان منجر به آسیب رساندن به کف سالن می شود.
وی بیان کرد: انتظار داریم دستگاه ورزش همدان برای واگذاری سانس های مختص خود به تیم های ورزشی ، رشته هایی نظیر فوتسال را انتخاب کند چرا که فعالیت هاکی بازان باعث تخریب کف پوش می شود.
وی افزود: این کف پوش قبل از افزایش قیمت دلار تنها با یک میلیارد و 200 میلیون ریال نصب شد و جزو سرمایه های مهم ورزش استان و کشور به شمار می رود.
مجیدی خاطرنشان کرد: نباید این سالن که میلیاردها هزینه شده است، با تمرین غیراستاندارد تخریب شود.
** اسکیت جایگزین وسایت نقلیه شخصی شود
رئیس هیات اسکیت همدان از شهروندان خواست با فراگیری آموزش های لازم در این رشته ورزشی، آن را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کنند.
وی افزود: هم اینک جایگزین شدن اسکیت به جای وسایل نقلیه درون شهری با استقبال چشمگیر شهروندان کشورهای مختلف مواجه شده و امیدواریم این فرهنگ در کشورمان نیز نهادینه شود.
وی بیان کرد: کارکنان فروشگاه های بزرگ اغلب کشورهای دنیا برای تسریع در خدمات دهی به مشتریان از اسکیت استفاده می کنند و حتی پلیس برخی کشورها نیز در انجام عملیات ها از اسکیت بهره مند هستند.
مجیدی با اشاره به جایگاه برتر اسکیت همدان در بین هیات های ورزشی این استان گفت: سال گذشته رتبه هفتم را بین هیات های ورزشی استان همدان کسب کردیم.
** مشارکت بخش خصوصی در ورزش اسکیت
وی با اشاره به حمایت بخش خصوصی از ورزش اسکیت گفت: هفته گذشته شهربازی رنگین کمان اقدام به راه اندازی زمین اسکیت برای عموم کرد.
مجیدی افزود: این زمین اسکیت تا پایان مردادماه امسال برای فعالیت اسکیت بازان رایگان است.
وی خاطبا بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در ورزش اسکیت به رشد و توسعه این ورزش کمک شایانی می کند یادآور شد: به زودی سومین پیست اسکیت همدان نیز در مجموعه توریستی عباس آباد ایجاد می شود.
گفتنی است؛ در حال حاضر هزار و 500 اسکیت باز سازمان یافته در سطح استان همدان فعالیت دارند و 25 داور و مربی باتجربه و نیز 400 هنرآموز در مدارس اسکیت استان فعال هستند.
در این مراسم از خبرنگاران ورزشی همدان به پاس پوشش خبری رویدادهای ورزش اسکیت تقدیر شد.
7520/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.