به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز جمعه در نشست تخصصی معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان با سمن ها و هیات های ورزشی این شهرستان اظهار داشت: ورزشکارانی همچون صادق گودرزی و میثم مصطفی جوکار 2 مدال آور کشتی این شهرستان هستند که سرآمد ورزش استان و کشور به شمار می روند.
وی با اشاره به ظرفیت های ویژه ملایر در عرصه های مختلف به ویژه ورزشی افزود: این شهرستان با وجود 41 هیات ورزشی و بیش از 10 هزار ورزشکار فعال، در این حوزه حرف برای گفتن دارد.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: بیش از 20 هیات ورزشی این شهرستان قابلیت حضور در لیگ های استانی و کشوری را دارند که نیازمند حمایت ویژه هستند.
فتحی حمایت ویژه از هیات های ورزشی ملایر را یک ضرورت برشمرد و خواستار تعمیر و تجهیز خوابگاه بانوان ورزشکار و تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های ورزشی این شهرستان شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تکمیل استخر شهر سامن، زمین چمن مصنوعی شهر ازندریان و تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر را از اولویت های ورزشی برشمرد و خواستار تسریع در تکمیل و بهره برداری از این سه طرح ورزشی شد.
حجت الاسلام احد آزادیخواه اجرای 368 برنامه فرهنگی توسط سمن های ملایر و تدوین 6 پژوهش علمی را ظرفیت بسیار مناسب دانست و بر لزوم حمایت بیشتر از سمن ها و استفاده از ظرفیت آنها برای توسعه ورزش این شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ملایر در رشته کشتی دارای نام و جایگاه است افزود: برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی در ملایر نیازمند کمک و حمایت هستیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم توسعه حاشیه نشینی در شهر ملایر را موجب نگرانی عنوان و بیان کرد: مناطق حاشیه شهر یکی از بهترین راهکارهای توسعه ورزش بانوان است که باید تدبیر لازم برای اجرای برنامه های ورزش بانوان در این مناطق اندیشیده شود.
حجت الاسلام آزادیخواه در عین حال ادامه کار رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان را به صلاح این استان دانست و گفت: اگر مانعی وجود ندارد، منعم به کارش در این استان ادامه دهد که در این راستا هفت تن از نمایندگان خواستار ابقای وی هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با بیان اینکه سال 95 و 96 سالی بسیار خوب برای ورزش این استان بود افزود: با توجه به اختصاص اعتبار از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده بالغ بر 24 طرح عمرانی ورزشی امسال به بهره برداری می رسد.
رسول منعم گفت: با حمایت های دولت 28 طرح ورزشی با زیربنای بیش از 61 هزار مترمربع در استان همدان با اعتبار 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که سرانه ورزشی استان از 62 به 71 صدم درصد رسید.
وی در تشریح فعالیت ها و رهاورد ورزشی این استان بیان کرد: سال گذشته 179 میزبانی کشوری و 2 میزبانی رخدادهای بین المللی داشتیم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان همچنین به افزایش قابل توجه سمن ها در این استان اشاره کرد و افزود: تعداد سمن ها از هفت مورد به 76 سمن افزایش یافت.
منعم ملایر را یکی از شهرستان های فعال در حوزه ورزش دانست و گفت: تمام تلاش ما رفع مسایل و مشکلات سمن ها و هیات های ورزشی به ویژه بانوان است تا بتوانیم از ظرفیت آنان برای توسعه ورزش این شهرستان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر یکی از اولویت های ما است که مرحله نخست آن در حال تکمیل است و در صدد هستیم پس از تکمیل نهایی کل مجموعه ورزشگاه را به بهره برداری برسانیم.
منعم با بیان اینکه استخر سامن و زمین چمن شهر ازندریان نیز در اولویت تکمیل است تاکید کرد: تمامی فضاها و سالن های ورزشی استان و شهرستان ها باید به طور رایگان در اختیار هیات های ورزشی برای تمرین ورزشکاران و مسابقات قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، فریبا محمدیان معاون وزیر ورزش و جوانان روز جمعه پس از نشست تخصصی با سمن ها و هیات های ورزشی شهرستان ملایر از سمن سرای ورزش و جوانان ملایر بازدید کرد.
در حال حاضر 45 رشته ورزشی فعال در این شهرستان وجود دارد که از 41 هیات فعال، بانوان در 35 هیات ورزشی فعالیت می کنند و 30 سمن نیز مجوز فعالیت دارند.
همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در این نشست مبلغ 100 میلیون ریال برای تجهیز سمن سرای ملایر اختصاص داد.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.