به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک راه آهن همدان به ملایر گفت: توسعه شبکه ریلی مد نظر دولت است تا سهم ریل به لحاظ مسافر و بار را به سهم قابل توجهی برسانیم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 90 درصد سهم با جاده و 10 درصد ریلی است، خاطرنشان کرد: این به معنی سوزاندن 35 سی سی گازوئیل بیشتر در هر کیلومتر بار است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان به ملایر، کریدورهای جدیدی را برای غرب و شرق و شمال و جنوب تعریف می کند.

وی با بیان اینکه این طرح بسیار مهم است، افزود: این راه آهن یک شبکه بین المللی است و همدان را به بنادر شمال و جنوب وصل می کند.

آخوندی ادامه داد: برقی کردن راه آهن همدان به تهران را با منابع بین المللی پیگیری خواهیم کرد و بزودی نیز سرویس تهران به همدان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: اصرار بر تاسیس ایستگاه در درون شهر، ایمنی و راحتی جهت سوار و پیاده شدن از قطار را برای شهروندان به ارمغان می آورد.

آخوندی با اعلام اینکه باید راه آهن را به داخل شهر و مرکز شهر برد و در خدمت مردم بود، تاکید کرد: ایستگاه راه آهن مسافری همدان را با طرحی ایمن و کم عارضه اجرا خواهیم کرد.

محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: این راه آهن کریدوری است که غرب و مرکز و جنوب را به خارج از کشور وصل می کند و از پروژه های اساسی کشور است.

وی افزود: با دستور وزیر راه، اعتباری به استان داده شد که آسفالت جاده های روستایی بالای 20 خانوار در حال انجام است که این کار، خدمت بزرگ و بی سابقه خواهد بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 980561
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.