به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه رسانه همدان با تبریک هفته خبرنگار بیان کرد: خانه مطبوعات مشکلات خبرنگاران را رصد و فهرست کند تا مسئولان مربوطه پیگیر حل آنها باشند.
وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات پیش روی خبرنگاران با اندک پیگیری حل می شود، ادامه داد: البته حل برخی از مشکلات زمانبر بوده و نمی توان در مدت زمان کوتاه آنها را رفع کرد.
شاهرخی اولویت بندی برای حل مشکلات خبرنگاران را ضروری دانست و تاکید کرد: مسئولان در زمینه رفع مشکل خبرنگاران وعده های غیر قابل اجرا ندهند بلکه پس از تدبیر تمامی مسائل، برای رفع یک مشکل آن را رسانه ای کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه گرانی کاغذ یک مشکل ملی است، از متولیان خواست نقطه نظرات رسانه های درگیر با این مشکل را برای دستیابی به راه حل موضوع، جمع آوری و مکتوب ارایه دهند.
وی ادامه داد: همچنین نشست اعضای کارگروه رسانه به صورت مستمر و با دستور کار مشخص برگزار و در آن مشکلات رفع نشده خبرنگاران عنوان شود.
معاون استاندار همدان بیان کرد: در صورت نیاز دستگاه هایی که می توانند در رفع مشکل خبرنگاران تاثیر مثبت داشته باشند برای حضور در این کارگروه دعوت شوند تا از ظرفیت های جمعی برای حل مشکلات این قشر بهره بگیریم.
وی گفت: در بیان اهمیت و جایگاه رسانه باید به یک درک مشترک دست یافت چرا که برخی مخاطبان به ویژه مدیران به اهمیت این جایگاه واقف نیستند.
معاون استاندار همدان افزود: هفته خبرنگار فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ توجه به رسانه و بیان جایگاه و اهمیت این قشر در بستر جامعه است.
شاهرخی اظهار داشت: باید فارغ از مسایل سیاسی برنامه های خوب و اثر گذار برای هفته خبرنگار پیش بینی شود تا موجب وفاق و همدلی افراد در راستای توسعه استان شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خواستار تشکیل کمیته ویژه رسانه شد تا در این کمیته مسایل مرتبط به رسانه با جزئیات بیشتر بررسی شود.
وی تاکید کرد: اگر معتقد به نقش رسانه به عنوان پلی ارتباطی بین مردم و مسئولان هستیم باید برای تقویت این پل تلاش و مشکلات رسانه رفع شود.
به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در 17مرداد سال 77 به دست گروهک تروریستی طالبان، سالروز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.