به گزارش ایرنا، با وجود سخنرانی 'حسین کمالی' رئیس خانه احزاب با محوریت تعامل و هم فکری احزاب برای پیشبرد اهداف کشور، اما جلسه انتخابات خانه احزاب با حاشیه ها و بداخلاقی های همراه بود.
در ابتدای جلسه اصوالگرایان با به رسمیت نشناختن حزب اعتدالیون یا همان مستقل ها ساز مخالف زده و جلسه را یک به یک ترک کردند.
این در حالیست آیین نامه خانه احزاب در 17 ماده و هشت تبصره به تائید جریان های فکری در مرکز رسیده و انتخابات خانه احزاب پیش از همدان در 11 استان به این شیوه برگزار شده است.
ماده سه این آیین نامه به ترکیب اعضای شورای اجرایی خانه احزاب اشاره دارد که به طور مساوی از بین نمایندگان سه طیف اصولگرا، اصلاح طلب، مستقلین و اعتدالیون به مدت سه سال انتخاب می شوند.
اما اصولگرایان شرایط حاکم بر استان را بهانه ای برای دور زدن این آیین نامه دانسته و اعتدالیون را برای حضور در این انتخابات به رسمیت نشناختند.
محمود الفت دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان نخستین اصولگرایی بود که ساز مخالفت خود را با این آیین نامه کوک کرده و به نشانه اعتراض پس از سخنرانی و شنیدن صحبت های رئیس خانه احزاب بانگ رفتن کرد.
فاطمه خان محمدزاده عضو اصولگرای شورای مرکزی خانه احزاب ایران که در این نشست حضور داشت از محمود الفت خواست که جلسه را ترک نکند.
او ابتدای از سابقه چهار دوره حضور و عضویت در خانه احزاب ایران سخن به میان آورد و از اینکه احزاب یاد نگرفته اند در کنار یکدیگر تبادل افکار کنند و تداوم این رویه منجر به حزب گریزی مردم شده است، گلایه کرد.

***بزرگان خانه احزاب این ترکیب را تایید کردند
محمد زاده تاکید داشت که بزرگان احزاب و تشکل های سیاسی تشکیل خانه احزاب، این ترکیب را تایید و تصویب کردند فلذا زیر مجموعه هم باید به این تصمیم احترام قائل شوند.
او تشکیل خانه احزاب را یک کار صنفی دانست و ترک این جلسه را به ضرر احزاب و از بین رفتن حق حزب های شهرستانی معنی کرد و از اصولگرایان خواست در این انتخابات شرکت کنند.
دبیر حزب موتله اسلامی همدان که ایستاده صحبت های این عضو اصولگرای شورای مرکزی خانه احزاب را پیگیر بود، بی توجه به این درخواست، با پایان یافتن صحبت های محمدزاده جلسه را ترک کرده و چند تن نیز به همراه وی از سالن جلسات خارج شدند.
با وجود تلاش مسئولان در بیرون از سالن شهدا برای بازگرداندن اصولگرایان به جلسه، این موضوع نتیجه نداد و اندک اصولگرایان حاضر در این نشست نیز یک به یک به جمع معترضان پیوسته و جلسه را ترک کردند.
انتخابات خانه احزاب بدون حضور اصولگرایان آغاز شد و بعد از رای گیری اعضای منتخب اصلاح طلبان برای حضور در خانه احزاب نوبت به انتخاب بازرسان رسید.
حذف یکی از اصلاح طلبان به علت نداشتن شرایط حضور در جمع بازرسان و اضافه شدن حسین آسیابان، خشم نماینده حزب آزادی را برانگیخت و منجر به درگیری لفظی بین وی با چند تن از اصلاح طلبان شد.
این حواشی به گفته رئیس خانه احزاب حتی در توسعه نیافته و دور افتاده ترین نقاط ایران نیز رخ نداده، هر چند داشتن اختلاف نظر امری بدیهی است.
در هر حال خانه احزاب محلی برای تمرین گفت و گو و حرف زدن است چراکه این مجموعه یک کار صنفی را دنبال کرده و کار سیاسی ندارد.
به گفته رئیس خانه احزاب ایران، در گذشته در صورت بروز اختلاف در این مجموعه، اعضا به سوی دیگر قندان پرتاب می کردند که امید می رود با توجه به حواشی پیش آمده در انتخابات خانه احزاب و تصویر منفی که گرایش های سیاسی از استان متمدن و فرهنگی همدان به نمایش گذاشتند، شاهد اینگونه رخدادها و خبرها نباشیم.
خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.