به گزارش ایرنا علیرضا درویش نژاد روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: همدان تاکنون توفیقات زیادی در زمینه های فرهنگی، هنری و دینی کسب کرده و مهد علمای بزرگی همچون شهید مفتح، شهید مدنی و آیت الله نوری همدانی است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت حضور علما و روحانیون تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر این استان ادامه داد: همدان دارای نماد شناخته شده ای به نام ابن سینا است و در حوزه دفاع مقدس نیز سرداران بزرگی همچون سردار همدانی، شهید چیت سازایان و هشت هزار شهید والامقام را پرورش داده است.
وی تمرکززدایی از مرکز استان را از سیاست ها و اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد و گفت: در صدد هستیم برگزاری برنامه ها و جشنواره های مختلف را به اهالی آن حوزه واگذار کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خواستار تعامل بین مسئولان برای توسعه جایگاه فرهنگ و هنر شد و بیان کرد: علاوه بر اولویت بندی برنامه های مختلف، باید با نظر کارشناسی نسبت به پیشبرد امور اقدام کرد.
**هدایت خواسته های جوانان در قالب برنامه های فرهنگی
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید به گونه ای باشد که خواسته های مشروع و به حق نسل جوان در قالب های مختلف دریافت و هدایت شود.
محمد کاظمی اظهار داشت: ملایر در حوزه هایی همچون شعر و ادبیات، تئاتر، هنرهای نمایشی و سینمایی صاحب نام و جایگاه است که برای ارتقای هر چه بیشتر این جایگاه باید تدبیر شود.
وی تاکید کرد:
وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: تربیت نسل جوان را باید خودمان بر عهده بگیریم و اجازه ندهیم بیگانگان آنها را به بیراهه بکشند که در این میان نقش فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ویژه است.
**ظرفیت های فرهنگی ملایر می تواند تحول آفرین باشد
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه این شهرستان دارای سابقه طولانی در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: توجه به استعدادها و ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهرستان می تواند تحول ایجاد کند.
حجت الاسلام احد آزادیخواه ادامه داد: وجود هفت حوزه علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی، پنج پایگاه نماز جمعه، نشریه ها و انجمن های فعال در ملایر، نشان از فرهنگی بودن این شهر دارد و در سطح استان همدان حرف برای گفتن دارد.
وی به دیگر ظرفیت های ویژه ملایر در حوزه تئاتر، انجمن سینمای جوان، شعر و ادبیات اشاره و بیان کرد: این شهرستان استعدادهای کشف نشده بسیاری دارد که شکوفایی این استعدادها نیاز به منابع پولی و مالی ندارد.
وی برنامه ریزی درست و دقیق را لازمه شکوفایی استعدادهای جوانان این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: زمینه های تئاتر استان را می توان در ملایر دید.
حجت الاسلام آزادیخواه همچنین خواستار برگزاری مستمر و مرتب جلسه های شورای فرهنگ عمومی استان همدان شد و گفت: در این راستا باید تدبیری اندشیده شود تا برنامه های این استان در حوزه فرهنگی عقب نماند.
گفتنی است؛ به تازگی ' علیرضا درویش نژاد' با صدور حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان منصوب شده است.
7528/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.