سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: پسر و دختر جوان به قصد ازدواج با هم دوست بودند که پس از درخواست دختر از فرد مورد علاقه اش برای اقدام به خواستگاری، وی پا پس کشیده و عنوان می کند که می خواهد این ارتباط در حد دوستی باقی بماند.
وی اضافه کرد: دختر جوان با این موضوع مخالفت کرده و پس از قطع ارتباط با این فرد، به دیگر خواستگار خود جواب مثبت می دهد.
رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: این پسر برای انتقام گرفتن، دختر جوان را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده و از او می خواهد به رابطه نامشروع تن دهد.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: دختر جوان به تهدیدهای این پسر 28 ساله توجهی نکرد و این موضوع موجب شد که مجدد او برای دستیابی به هدف خود این دختر را تهدید به اسید پاشی کند.
وی افزود: پس از شکایت مراجعه این دختر به پلیس فتا و با توجه به اینکه رسیدگی به پرونده های اسید پاشی جزو اولویت های مهم پلیس به شمار می رود، دستگیری این فرد در دستور کار قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا با بیان اینکه این پسر جوان در شهرستان همدان دستگیر شد اظهار داشت: این فرد هدف خود از تهدید این دختر را انتقام جویی عنوان کرد.
سرهنگ سرخوش تاکید کرد: فضای مجازی محلی برای انتقام جویی افراد نیست بلکه باید شهروندان در صورت مواجهه با مشکلات رفتاری برای درمان خود به جای تهدید به کارشناسان مشاوره مراجعه کنند.
وی ادامه داد: افرادی که اقدام به تهدید دیگران در فضای مجازی به ویژه انتشار تصاویر خصوصی می کنند بدانند که در کمترین زمان پلیس آنها را دستگیر می کند.
به گزارش ایرنا اواسط آذر سال 95 نیز در پرونده مشابهی عامل تهدید به اسید پاشی دستگیر شد که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که متهم از اقوام شاکی بوده و با انگیزه انتقام از پدر شاکیه به علت کینه ای که از وی داشته دست به این کار زده است.
در این پرونده، متهم برای عملی کردن نقشه خود از طریق شبکه های اجتماعی به شاکیه نزدیک شده و بعد از جلب اعتماد از او چند عکس دریافت می کند ولی برای رسیدن به اهداف شوم خود نیازمند چند عکس بدون حجاب بود که شاکیه در مقابل این درخواست مقاومت می کند.
372 فقره پرونده قضایی مربوط به فضای مجازی سال گذشته در این استان تشکیل شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.