به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مردم نیز با پشتیبانی از دولت و نظام، جلوی نفوذ اقتصادی آمریکا را می گیرند.
وی افزود: به طور قطع با وفاق، همدلی، اتحاد و معامله با خداوند و در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این جنگ اقتصادی پیروز می شویم.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به سخنان سردار سلیمانی در یادواره شهدای عملیات رمضان در همدان، از رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یک قمار باز یاد کرد و گفت: ترامپ یک قمار باز سیاسی است که در عرصه بین المللی هیچ قدرتی ندارد.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه آمریکا و ایادی آن جرات تعدی به خاک جمهوری اسلامی را ندارند، افزود: ملت ایران ابرقدرت ترین ملت ها در طول تاریخ هستند که این قدرت آنها همواره لرزه بر اندام دشمنان می اندازد.
وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم دشمن این قدرت را از ما نگیرد، قدرتی که توسط امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای والامقام به ما رسیده است.
خطیب جمعه ملایر با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد در پنجم مرداد سال 68، این عملیات را ضربه سنگینی بر پیکر جهان کفر و نفاق دانست و اظهار داشت: دشمنان ما امروز همان دشمنان صدر اسلام هستند که به واسطه توانمندی و قدرتی که نظام جمهوری اسلامی دارد، فکر حمله و نفوذ به خاک ایران هرگز در ذهن آنها خطور نمی کند.
حجت الاسلام برقراری همچنین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه از دیگر مناسبت ها در پنجم مرداد اشاره و نماز جمعه را مظهر شکوه اسلام، عامل وحدت بین مسلمانان و بصیرت افزایی در بین آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد.
وی خواستار آسان سازی عبور و مرور مردم برای حضور در نماز جمعه از سوی مسئولان شد و گفت: اگر نماز جمعه اهمیت نداشت، دشمنان شخصیت های بزرگ و تاثیرگذاری همچون آیت الله طالقانی را به شهادت نمی رساندند.
امام جمعه ملایر با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله میرشاهولد نخستین امام جمعه ملایر با فعالیت سه دهه در این عرصه افزود: نماز جمعه عامل بقای نظام اسلامی است که خروجی آن انسان های متعهد و با بصیرتی همچون این عالم ربانی است.
حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه ها انتصاب 'باب الله فتحی' فرماندار جدید ملایر را تبریک گفت و از زحمات عبدالعظیم رضایی تقدیر کرد و خواستار توجه ویژه به چند اولویت مهم این شهرستان همچون اشتغال، رفع بیکاری و شتاب گیری و آسان سازی روند ارایه تسهیلات ازدواج به جوانان شد.
وی همچنین خواستار توجه ویژه فرماندار ویژه ملایر به ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان شد و بیان کرد: مساله مهم دیگر حفظ وحدت، همدلی و وفاق است که به طور قطع با همراهی و تعامل مردم و مسئولان می توانیم به توسعه منطقه کمک کنیم.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.