به گزارش ایرنا، پیش از راه اندازی رسمی خانه احزاب همدان، انتخابات برای مشخص شدن اعضای این خانه در محل استانداری برگزار شد.
هشت تن از اصلاح طلبان برای حضور ذر خانه احزاب نامزد شدند که پس از رای گیری چنگیز اصلانی از حزب خانه کاگر با کسب 9 رای، مسعود حسامی از حزب اعتماد ملی با 9 رای و حمید خاور زمینی از حزب اراده ملت ایران (حاما) با کسب هشت رای به عنوان اعضای اصلی برگزیده شدند.
همچنین فخرالدین حیدریان از فعالان اصلاح طلب انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با پنج رای به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.
سه تن از اصلاح طلبان شامل سمانه جهانگیری، مجید آسیابان و سیدصدرالدین موسوی نیز به عنوان بازرسان این خانه نامزد شدند که سمانه جهانگیری و سید صدرالدین موسوی موفق به کسب حداکثر آرا نشده و مجید آسیابان به عنوان بازرس انتخاب شد.
طبق اساسنامه باید سه تن از جریان فکری مستقلین و اعتدال گرایان نیز در خانه احزاب به عنوان عضو اصلی حضور داشته باشند که در این انتخابات تنها سه تن از این طیف در این جلسه حضور یافته و نامزد شده بودند که هر سه آنها بدون برگزاری انتخابات وارد خانه احزاب شدند.
این افراد شامل بهروز کارخانه ای از حزب مستقل و آزاد ایران، حسن مرادی از حزب اعتدال و توسعه و حمید بادامی نجات از حزب انجمن اسلامی مهندسان ایران هستند.
اصولگرایان با انتقاد از حضور طیف مستقل در انتخابات خانه احزاب خواستار برگزاری این انتخابات بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب شدند که این درخواست به گفته مسئولان برگزاری انتخابات، به خاطر مغایرت با اساسنامه مورد قبول واقع نشد و آنها به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.
با رای گیری صورت گرفته، بر اساس مصوبه شورای اجرایی، اصولگرایان باید ظرف یک ماه نماینده خود را به شورای اجرایی معرفی کنند در غیر اینصورت خانه احزاب با نمایندگان اصلاح طلب و مستقل کار خود را ادامه می دهد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.