وحید علی ضمیر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای بهره مندی از ظرفیت ساکنان محلات در زمینه آمادگی، واکنش و بازسازی پس از حوادث، کاهش خطرات احتمالی و ایجاد شبکه های ارتباطی مدیریت بحران در محلات اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح سه مقوله آموزش، ساماندهی و تجهیز داوطلبان محلات به اجرا گذاشته شد.
علی ضمیر افزود: در همین راستا آموزش چهره به چهره در محلات را آغاز کرده ایم و هادی غروی از مدرسان زبده و با تجربه جمعیت هلال احمر کشور نیز در حوزه کمک های اولیه آموزش های لازم را ارایه می دهد.
وی تشکیل تیم های مدیریت بحران و واکنش اضطراری در محلات مختلف شهر همدان را امری مهم دانست و گفت: توانمندسازی شهروندان در پاسخگویی و مقابله مناسب با اثرات ناشی از بروز حوادث طبیعی یکی از برنامه های اجرایی مدیریت شهری همدان است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار داشت: تشکیل و سازماندهی تیم های واکنش اضطراری می تواند از خسارت ها به طور قابل توجهی پیشگیری کند.
علی ضمیر با تاکید بر توجه جدی به نقاط آسیب پذیر گفت: باید از تمام ظرفیت های محلات در پیشگیری و کاهش آسیب ها به هنگام بروز حوادث بهره مند شد.
وی مشارکت مردم در طرح های مدیریت شهری را یکی از رویکردهای اصلی شهردار همدان دانست و گفت: تشکیل تیم های داوطلبی 'دوام' نیز یکی از اقدام های اجرایی شهرداری همدان در محلات است که به طور کلی به صورت تیم های امداد و نجات، مهار آتش، اطلاعات، هدایت پناهجویان و زندگی تفسیم میشوند که هر تیم وظایف مختص خود را دارد.
شهر همدان دارای 74 محله با بیش از 500 هزار تن جمعیت شهری است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.