به گزارش ایرنا محمود رضا عراقی شامگاه دوشنبه در شورای سیاست گذاری رویداد همدان 2018 افزود: همدان استعدادهای فراوانی در بخش های مختلف دارد که مدفون شده و باید به آنها توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه رویداد همدان 2018 باید زمینه ساز رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه گردشگری در این استان باشد تاکید کرد: برنامه های این رویداد تنها مختص شهر همدان نیست و بخش زیادی از فعالیت ها در شهرستان های استان انجام می شود.
عراقی اضافه کرد: اگر 2 رویداد فراملی میزبانی وزرای گردشگری کشورهای آسیایی و اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان برگزار نمی شد این حجم از جهت گیری ها و سامان دهی ها در استان صورت نمی گرفت و این رهاورد مهمی برای همدان محسوب می شود.
معاون امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: این استان پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان وزرای گردشگری کشورهای آسیایی است.
گفتنی است در این مراسم از مجموعه فیلم های گنجینه آمادای رونمایی شد.
همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.