مامک هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این دوره آموزشی با همت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و با هدف ساماندهی عطاری ها برگزار شده است.
وی یادآوری کرد: مدت زمان این دوره آموزشی 2 هفته بوده و عطاری ها با شرکت در این کلاس ها با ضوابط عرضه گیاهان دارویی، آشنایی با انواع گیاهان و کارکرد آنها، نگهداری و عرضه مناسب گیاهان دارویی، خودداری از فروش مواد غیرمجاز و تبعات بی توجهی به این موضوع آشنا شدند.
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ارایه برخی از مواد به متقاضی می تواند موجب بیماری و عارضه برای او شود و در این گونه موارد متصدی عطاری مسئول است.
هاشمی گفت: ساماندهی عطاری های فاقد مجوز نیز در حال اجرا است و در این راستا بازدیدهای دوره ای با حضور تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو و دیگر نهادهای مسئول صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: شمار زیادی از عطاری ها بدون داشتن مجوز چندین سال فعالیت داشتند و تاکنون برخوردی با متصدیان آنها صورت نگرفته است.
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: علوم پزشکی مسئولیتی در صدور مجوز ندارد بلکه پس از صدور مجوز اقدام به نظارت بر روند کار آنها می کند.
هاشمی افزود: لیستی حاوی اسامی عطاری های فاقد مجوز ابتدای امسال به اتاق اصناف ارایه شد که با وجود موکول شدن برخورد و ساماندهی این طیف از واحدها اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی درباره شمار عطاری های فعال در استان اظهار داشت: بانک اطلاعاتی در این باره وجود ندارد و آمارهای موجود نیز به روز نیستند.
وی گفت: 20 عطاری متخلف از ابتدای سال جاری شناسایی و چند نوبت به آنها اخطار داده شده است تا در نهایت مقرر شد با همکاری اصناف و پلیس اماکن پلمب شوند اما همچنان این واحدها فعال هستند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.