به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد جوادی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر همدان در حسینیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مصرف برق و آب در کشور از حد عادی گذشته اظهار داشت: این مصرف بی رویه عدالت نیست چراکه در جامعه برخی برای یک لیوان آب نوشیدنی هم مانده اند.
وی اضافه کرد: انتظار ما از مردم این است که از اسراف دست بردارند و به سایرین نیز این توصیه حیاتی را داشته باشند.
حجت الاسلام جوادی بیان کرد: عده ای حتی نیمه آب باقی مانده لیوان خود را به روی زمین آسفالت می ریزند در حالیکه این فرهنگ سازی باید ایجاد شود که باقی مانده آب غیر قابل شرب را به حیوانات و گیاهان بدهیم.
امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: دور ریختن آب به معضل بزرگی در جامعه تبدیل شده و اسراف محسوب می شود که در واقع حرام است.
حجت الاسلام جوادی افزود: زیاده روی کردن در هر زمینه ای قابل قبول نیست و اگر مردم اسراف نکنند بدون تردید بسیاری از نیازها برطرف می شود.
وی با انتقاد از رواج تجمل گرایی در جامعه گفت: برخی از خانواده ها در پوشاک، خوراک، دکوراسیون منزل و وسایل شخصی به دنبال زیاده خواهی هستند و اصرار دارد متناسب با مد گرایی عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه مصرف بی رویه اسراف است از مردم خواست صرفه جویی و پرهیز از تجملات زندگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
خطیب موقت جمعه همدان بیان کرد: حتی در همین نماز جمعه نیز چراغ های اضافی باید خاموش شود چرا که مردم برای مطالعه به اینجا نیامده اند.
وی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق در خانواده ها گفت: هر فردی که اخلاق برتر در خانواده و جامعه داشته باشد، نزد پروردگار از درجه بالا برخوردار خواهد شد.
حجت الاسلام جوادی افزود: انتظار داریم در کانون خانواده زن و شوهر رعایت اخلاق و احترام به یکدیگر را لحاظ کنند تا فرزندان صالح را به جامعه معرفی کنند چراکه برخورد مناسب زوج ها پایه گذار خانواده و اجتماع سالم است.
آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در 22 نقطه استان همدان برگزار می شود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.