به گزارش روز جمعه ایرنا، در این همایش که عصر دیروز برگزار شد، 200 بانوی همدانی علاوه بر انجام برنامه های ورزشی، نسبت به تبلیغ جایگزین کردن کیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی اقدام کردند.
مسئول کمیته حمایت از محیط زیست انجمن گردشگری ورزشی کشور در این همایش گفت: استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید، طرح خرید کالاهایی با کمترین پلاستیک، فعالیت های داوطلبانه برای تمیزکردن مناظر طبیعی، ورودی های سطح شهر، رودخانه ها، کوهستان، مناطق گردشگری و نقاط حاشیه شهر از برنامه های اجرایی در سال های اخیر بوده است.
زهرا طهماسبی اظهار داشت: فرهنگ سازی و اطلاع مردم از زیان های ناشی از استفاده کیسه های پلاستیکی به محیط زیست باید سرلوحه برنامه ها قرار بگیرد و برگزاری برنامه های آموزشی متنوع در پیشگیری و کاهش گرایش مردم به این اقلام تاثیر بسزایی دارد.
وی بیان کرد: ورزش یکی از مهمترین صحنه ها برای برنامه ریزی آموزشی پیرامون تغییر نگرش های مردمی در استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی است که به طور قطع این مهم نیز باید در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان نیز در این مراسم گفت: این هیات با بیش از 20 هزار ورزشکار سازمان یافته آمادگی هرگونه همکاری در فرهنگ سازی ضرورت استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی را دارد.
هادی سبزواری افزود: همچنین هر هفته توسط کمیته های زیر مجموعه به ویژه طبیعت گردی و گردشگری ورزشی شاهد برگزاری برنامه های گسترده در طرح های پاک سازی محیط زیست هستیم.
در این همایش مسئولان اداره محیط زیست، ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی استان همدان نیز حضور داشتند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.